Zadanie nr 2 – „Liderzy Wiodących Zespołów Badawczych i kadra administracyjna”
rekrutacja do Zadania nr 2 w ramach projektu pn. Zrównoważony rozwój uczelni w celu realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności
i Zdrowia” na rzecz Rozwoju Regionalnego, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
Umowa nr POWR.03.05.00-00-ZR48/18-00
Cel zadania
W ramach Zadania nr 2 realizujemy szkolenia, warsztaty i konferencje podnoszące kompetencje pracowników UPWr z zakresu zarządzania oraz z zakresu realizacji projektów i procesów na styku nauki i gospodarki.
Dla kogo?
Dla pracowników UPWr:
- zatrudnionych na umowę o pracę lub na podstawie aktu mianowania,
- na stanowiskach naukowo-dydaktycznych lub administracyjnych,
- pełniących funkcje kierownicze/zarządzające lub realizujących zadania z zakresu zarządzania,
- obecnych oraz przyszłych Liderów Wiodących Zespołów Badawczych.
Co będzie przedmiotem działań?
-
Udział w międzynarodowych konferencjach (dla około 23 osób)
-
Specjalistyczne webinaria z ekspertami z ośrodków. naukowych/badawczych/biznesowych on-line (3 obszary tematyczne webinariów dedykowane do szerokiej grupy uczestników).
-
Szkolenia z komunikacji, zarządzania projektami, negocjacji, zarządzania zmianą, TRIZ, podstaw transferu technologii, zarządzania i strategii ochrony kapitału intelektualnego – zrealizowano do końca II kwartału 2023 r
Dla każdego z powyższych działań będzie prowadzona odrębna rekrutacja. Można wziąć udział w więcej niż jednej rekrutacji.
Rekrutacja i udział w projekcie krok po kroku
Co trzeba zrobić?
- Wypełnić, podpisać i złożyć w terminie rekrutacji dokumenty rekrutacyjne. Szczegóły rekrutacji na poszczególne formy wsparcia - zob. poniżej w Aktualnych rekrutacjach.
Czekać na rozstrzygnięcie Komisji Rekrutacyjnej, zgodne z kryteriami oceny zgłoszeń określonymi w Regulaminie.
Informacja o wynikach rekrutacji zostanie przekazana drogą e-mailową.
Wziąć w badaniu przyrostu kompetencji (test przed rozpoczęciem i po ukończeniu udziału we wsparciu).
Harmonogram udzielanego wsparcia
Kontakt
Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki, Sekcja Wsparcia Projektowego, e-mail: swp@upwr.edu.pl
Małgorzata Dobicka, tel.: 71 320 5112, malgorzata.dobicka@upwr.edu.pl
Joanna Szymańska, tel.: 71 320 5112, joanna.szymanska@upwr.edu.pl
Aktualna rekrutacja
Webinarium umożliwi podniesienie kompetencji z zakresu transferu i monetyzacji technologii.
Planuje się podjęcie zagadnień:
- uczelnie wyższe jako rynek dla innowacji,
- komercjalizacja jako narzędzie rynkowe,
- cele, rodzaje, sposoby i etapy komercjalizacji i in.
Webinarium poprowadzi radca prawny specjalizujący się w zagadnieniach zw. z prawem własności intelektualnej.
Czas trwania: 16h dydaktycznych
Terminy: 19-20.10.2023 r. oraz 26-27.10.2023 r.
Godziny: 14.00-15.30 oraz 15.45-17.15
Formuła: on-line w czasie rzeczywistym
Prowadzący: Marcin Mioduszewski, radca prawny specjalista w zakresie prawa własności intelektualnej, Zespół Ekspertów Manager Pelczar
Termin zgłozeń: 16.10.2023 r.
Istotne warunki rekrutacji na webinarium:
- należy zgłosić się do 16.10.2023 r. wypełniając formularz zgłoszenia na webinarium pt. „Podstawy transferu technologii do gospodarki”
- informację o wynikach rekrutacji i kolejnych krokach otrzymają Państwo drogą mailową.
Kontakt
Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki, Sekcja Wsparcia Projektowego, e-mail: swp@upwr.edu.pl
Małgorzata Dobicka, tel.: 71 320 5112, malgorzata.dobicka@upwr.edu.pl
Joanna Szymańska, tel.: 71 320 5112, joanna.szymanska@upwr.edu.pl
Planuje się podjęcie zagadnień:
- Identyfikacji kierunków rozwoju produktów chemicznych oraz biotechnologicznych w Polsce i na świecie pod kątem zastosowania w przemyśle - jak należy projektować wynalazki chemiczne/biotechnologiczne aby zwiększyć ich potencjał komercjalizacyjny.
- Legislacji chemii i biotechnologii w Polsce - aspektów formalno-prawnych w tym, procesu certyfikacji oraz badań, które pozwolą na wprowadzenie produktów na rynek.
- Identyfikacji barier we wdrażaniu wynalazków biotechnologicznych i chemicznych.
- Przedstawienia dobrych praktyk w zakresie komercjalizacji produktów chemicznych i biotechnologicznych:
przykłady efektywnych działań marketingowych zwiększających prawdopodobieństwo komercjalizacji,
przykłady skomercjalizowanych wynalazków oraz success story. - Charakterystyki potencjalnych odbiorców dla branży chemicznej i biotechnologicznej w Polsce i na świecie,
w tym przykłady firm.
Czas trwania: 4 h dydaktycznych
Terminy: 17.11.2023 r.
Godziny: 14.00-15.30 oraz 15.45-17.15
Formuła: on-line w czasie rzeczywistym
Termin zgłoszeń: 12.11.2023 r.
Istotne warunki rekrutacji na webinarium:
- - należy zgłosić się do 12.11.2023 r. wypełniając formularz zgłoszenia na webinarium pt. „Możliwości komercjalizacji produktów chemicznych i biotechnologicznych”
- - informację o wynikach rekrutacji i kolejnych krokach otrzymają Państwo drogą mailową.
Webinarium prowadzone będzie w ramach projektu "Zrównoważony rozwój uczelni w celu realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia” na rzecz Rozwoju Regionalnego"
Kontakt
Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki, Sekcja Wsparcia Projektowego, e-mail: swp@upwr.edu.pl
Małgorzata Dobicka, tel.: 71 320 5112, malgorzata.dobicka@upwr.edu.pl
Joanna Szymańska, tel.: 71 320 5112, joanna.szymanska@upwr.edu.pl
Planuje się podjęcie zagadnień:
Co to są wynalazki wspomagane komputerowo?
- strategia ochrony oprogramowania i wynalazków wspomaganych komputerowo,
- sposoby monetyzacji wynalazków wspomaganych komputerowo,
- udostępnianie aplikacji w ramach współpracy naukowej – istotne zapisy umowy licencyjnej,
- udostępnianie aplikacji komercyjnie – istotne zapisy umowy licencyjnej.
Co to jest wynalazek biotechnologiczny?
- jak opatentować nowe szczepy lub izolaty mikrobiologiczne,
- gdzie w Polsce i na świecie zdeponować szczepy bakterii, grzybów i drożdży,
- kto deponuje szczep, kiedy, gdzie oraz w jaki sposób? Jakie są prawa i obowiązki osoby, instytucji deponującej?
- problemy z ochroną wynalazków biotechnologicznych?
- problemy w komercjalizacji wynalazków biotechnologicznych.
Czas trwania: 4 h dydaktycznych
Terminy: 24.10.2023 r.
Godziny: 14.00-15.30 oraz 15.45-17.15
Formuła: on-line w czasie rzeczywistym
Prowadzący: Oskar Gińko polski i europejski rzecznik patentowy, a także pełnomocnik przed Jednolitym Sądem Patentowym. Anna Gawin polski rzecznik patentowy.
Termin zgłoszeń: 16.10.2023 r.
Istotne warunki rekrutacji na webinarium:
- należy zgłosić się do 16.10.2023 r. wypełniając formularz zgłoszenia na webinarium pt. "Ochrona wynalazków wspomaganych komputerowo oraz biotechnologicznych"
- informację o wynikach rekrutacji i kolejnych krokach otrzymają Państwo drogą mailową.
Webinarium prowadzone będzie w ramach projektu «Zrównoważony rozwój uczelni w celu realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia” na rzecz Rozwoju Regionalnego»
Kontakt
Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki, Sekcja Wsparcia Projektowego, e-mail: swp@upwr.edu.pl
Małgorzata Dobicka, tel.: 71 320 5112, malgorzata.dobicka@upwr.edu.pl
Joanna Szymańska, tel.: 71 320 5112, joanna.szymanska@upwr.edu.pl
Rekrutacja uzupełniająca dotycząca wsparcia finansowego na pokrycie kosztów związanych z udziałem w międzynarodowych konferencjach (działanie przewidziano dla około 23 osób).
Termin realizacji działania: od zakończenia procesu rekrutacji do końca listopada 2023 r. We wskazanym terminie należy również rozliczyć delegację związaną z wyjazdem.
Koszty kwalifikowane: podstawowe obowiązkowe opłaty konferencyjne, koszty transportu, nocleg, dieta.
Koszty diet oraz noclegów są limitowane maksymalnie do wysokości zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 25 października 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. 2022 poz. 2302).
Dokumenty rekrutacyjne (Formularz do projektu, Oświadczenie uczestnika projektu, Ankieta Kwalifikacyjna typ E) należy złożyć w terminie: należy złożyć w terminie: od 7.11.2023 r. do 10.11.2023 r. Zgłoszenia, które zostaną złożone poza wskazanym terminem nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Organizator:
Centrum Badawczo-Rozwojowe UPWr, Wrocław, ul. M. Skłodowskiej-Curie 42, bud. A1, pok. 304.
Kontakt:
Agnieszka Jakimiszyn, tel.: 71 320 1084, agnieszka.jakimiszyn@upwr.edu.pl
Bartłomiej Rycerz, tel.: 71 320 5196, bartlomiej.rycerz@upwr.edu.pl
Pliki do pobrania
-
70.25KB [ .docx ]Data publikacji: 31-07-2023 07:51
-
105.29KB [ .docx ]Data publikacji: 31-07-2023 07:51
-
243.69KB [ .pdf ]Data publikacji: 31-07-2023 07:51
-
255.68KB [ .pdf ]Data publikacji: 31-07-2023 08:37