eu_green_logo_szare.png

Partnerstwa strategiczne

Międzynarodowe projekty polegające na wdrażaniu i upowszechnianiu innowacyjnych rozwiązań i dobrych praktyk w szkolnictwie wyższym. Efektem tego typu projektów powinna być przede wszystkim modernizacja oferty dydaktycznej uczelni, jej lepsze dostosowanie do potrzeb społeczeństwa i gospodarki oraz podniesienie jakości kształcenia. Czas trwania projektów to 2 lub 3 lata.

W projekcie mogą brać udział różnego typu organizacje (instytucje, przedsiębiorstwa) z krajów uczestniczących w programie, przy czym jedna z nich pełni funkcję koordynatora i tylko ona wnioskuje o dofinansowanie w imieniu całego partnerstwa.

Minimalny skład konsorcjum realizującego projekt to trzy instytucje z trzech różnych krajów programu (UE).

Nr projektu: 2022-1-PL01-KA220-HED-000085725
Okres realizacji: 01.11.2022 – 31.10.2025
Koordynator: UPWr

Projekt jest realizowany przez UPWr jako koordynatora w ramach programu Erasmus+, akcja KA220-HED: Cooperation partnerships in higher education, we współpracy z 6 zagranicznymi partnerami:

1) INOVA+ - INNOVATION SERVICES, SA (Portugalia)
2) STIMMULI FOR SOCIAL CHANGE OE (Grecja)
3) KAUNO TECHNOLOGIJOS UNIVERSITETAS (Litwa)
4) UAB Theoria (Litwa)
5) Turku University of Applied Sciences (Finlandia)
6) Politecnico di MIlano (Włochy)

Opis projektu:

Przejście do ekosystemu neutralnego dla klimatu wymaga ponownego przemyślenia sposobu, w jaki działamy we wszystkich sektorach gospodarki. W tym kontekście rola instytucji szkolnictwa wyższego ma zasadnicze znaczenie dla wspierania "zielonych" umiejętności zarówno nauczycieli, jak i studentów. Umiejętności "zielone" są kluczowe dla zaszczepienia "zielonej" kultury i wyposażenie studentów w innowacyjne „zielone” narzędzia, aby stali się agentami adaptacji do klimatu. Są kluczem do powiązania z przyjaznymi dla środowiska rozwiązaniami (np. energia odnawialna, biogospodarka, gospodarka o obiegu zamkniętym), które oznaczają przejście na neutralną dla klimatu i zrównoważoną gospodarkę. Inwestowanie w kształcenie w zakresie "zielonych" umiejętności jest pewnego rodzaju koniecznością, a instytucje szkolnictwa wyższego muszą być w stanie rozwinąć wśród studentów wysokiej jakości "zielone" kompetencje. Wg naukowców, „zielona" umiejętność to zdolność do łączenia postaw technicznych i nietechnicznych, która potrzebna jest dla zrównoważonych zasobów ludzkich. Umiejętności miękkie obejmują umiejętności komunikacyjne, umiejętność rozwiązywania problemów, zaradność, pracę zespołową, kreatywne myślenie, zarządzanie czasem i stresem, świadomość ekologiczną czy negocjacje.

SOFTEN ma na celu ułatwienie rozwoju umiejętności przekrojowych w zakresie STEM (powiązania nauki, technologii, inżynierii i matematyki) na europejskich Uczelniach. Dzięki adaptowalnym narzędziom edukacyjnym przyczyni się do bardziej holistycznego podejścia do przeciwdziałania zmianom klimatycznym poprzez promowanie rozwoju umiejętności miękkich w nauczaniu przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, aby pobudzić i rozwinąć tzw. "zielony" sposób myślenia w obszarze edukacji technicznej i umiejętności twardych. Nauczyciele akademiccy czy pedagodzy  będą mogły włączyć do swoich praktyk zestaw umiejętności miękkich, które zainspirują studentów do bycia społecznie odpowiedzialnymi i zaradnymi agentami „zielonej” transformacji. SOFTEN inwestuje w budowanie potencjału dostawców usług edukacyjnych STEM poprzez „Akademię szkolenia zielonych mentorów”, pomaganie im we włączaniu umiejętności miękkich do ich metod nauczania. Dzięki podejściu „szkolić trenerów” projekt przyczyni się do unowocześnienia i zaawansowania programów kształcenia technicznego, gdyż pomoże w rozwiązaniu problemu niedoborów umiejętności miękkich wśród absolwentów STEM poprzez dostosowanie się do wymagań „zielonego” rynku pracy.

Ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu kierownikiem projektu jest dr hab. inż. Arkadiusz Dyjakon, profesor uczelni.

Nr projektu: 2021-1-TR01-KA220-VET- 000034632
Okres realizacji: 28.02.2022 – 27.02.2024
Koordynator: University of Aydin (Turcja)


Projekt jest realizowany we współpracy ponadnarodowej przez tureckiego koordynatora, którym jest University of Aydin, a Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu pełni rolę partnera. Dotyczy on apiterapii, która jest gałęzią medycyny alternatywnej, wykorzystującą produkty pszczół miodnych, w tym miód, pyłek, propolis, mleczko pszczele i jad pszczeli. 

Celem tego projektu jest:

  • opracowanie innowacyjnego przewodnika i programu nauczania,
  • stworzenie interaktywnego kurs e-learningowego oraz aplikacji na urządzenia mobilne,
  • opracowanie interaktywnego podręcznika w formie e-book.


Ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu projekt realizują dr inż. Barbara Król, prof. UPWr i dr Maja Słupczyńska z Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt, a wsparcie administracyjne zapewnia Kamila Majchrzak z Działu Współpracy
z Zagranicą.

Nr projektu:  2021-2-PL01-KA220- VET-000050880
Okres realizacji: 31.05.2022 – 30.05.2024
Koordynator:  UPWr

Celem projektu jest opracowanie innowacyjnego programu edukacyjnego dla trenerów VET zaangażowanych w szkolenie profesjonalistów zaangażowanych w łańcuch dostaw żywności, aby (i) przekazać im wiedzę i świadomość na temat znaczenia utrzymywania tych produktów w gospodarki w ramach ograniczania marnowania żywności, (ii) istotną rolę, jaką mogą odegrać w „brzydkiej” redukcji odpadów owocowo-warzywnych w ramach zrównoważonej produkcji i konsumpcji oraz (iii) stać się „ambasadorami” wśród konsumentów poprzez zwiększanie ich świadomość znaczenia redukcji „brzydkich” odpadów owocowych i warzywnych w ramach zrównoważonej konsumpcji.

Mając trenerów VET jako grupę docelową, projekt zakłada następujące cele szczegółowe:

  • Przekazanie nauczycielom VET dogłębnej wiedzy, umiejętności i kluczowych kompetencji, aby oferować szkolenia dla specjalistów łańcucha dostaw żywności na temat znaczenia redukcji „brzydkich” odpadów owocowych i warzywnych w ramach zrównoważonej konsumpcji zdobywają.
  • Program szkoleniowy dla trenerów VET
  • Wspieranie działań edukacyjnych w ramach cyfrowych i kreatywnych szkoleń i uczenia się (platforma e-learningowa, moduły z cyfrowymi historiami interaktywnymi) w celu rozwoju zawodowego trenerów VET
  • Przypisanie kluczowej roli trenerom VET w celu przyczynienia się do kształtowania wartości zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw żywności specjalistów związanych z redukcją marnotrawienia żywności i zrównoważoną konsumpcją.

Ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu projekt realizują dr inż. Barbara Król, prof. UPWr i dr Maja Słupczyńska z Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt, a wsparcie administracyjne zapewnia Kamila Majchrzak z Działu Współpracy
z Zagranicą.

Nr projektu:  2021-1-PL01-KA220-VET- 000033201  
Okres realizacji: 01.02.2022 – 31.01.2024
Koordynator:  UPWr


Celem głównym projektu jest opracowanie modelu szkolenia zawodowego w zakresie umiejętności cyfrowych dla osób pracujących w sektorze rolno-spożywczym i mieszkających na obszarach wiejskich, tak aby mogły nauczyć się oceniać i wdrażać najlepsze praktyki i technologie do swojej pracy. 
Natomiast szczegółowe cele projektu to:

  •  zaprojektowanie i wdrożenie innowacyjnej ścieżki podnoszenia kwalifikacji skierowanej do osób związanych z sektorem rolno-spożywczym i mieszkających na obszarach wiejskich;
  • wspieranie rozwoju umiejętności i kompetencji cyfrowych wśród osób pracujących w sektorze rolno-spożywczym i mieszkających na obszarach wiejskich poprzez proponowanie innowacyjnych elastycznych możliwości uczenia się w różnych środowiskach (twarzą w twarz, mieszanych i online);
  • stworzenie cyfrowego repozytorium otwartych zasobów edukacyjnych na potrzeby rozwoju umiejętności cyfrowych, aby zaspokoić specyficzne potrzeby osób pracujących w sektorze rolno-spożywczym i mieszkających na obszarach wiejskich;
  • zmniejszenie przepaści cyfrowej na obszarach wiejskich w Europie poprzez edukację pozaformalną i nieformalną;
  • promowanie uczenia się przez całe życie na obszarach wiejskich jako narzędzia rozwoju społeczno-gospodarczego.


Ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu projekt realizują dr inż. Barbara Król, prof. UPWr i dr Maja Słupczyńska z Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt, a wsparcie administracyjne zapewnia Kamila Majchrzak z Działu Współpracy
z Zagranicą.

Nr projektu: 2020-1-SK01-KA203-078363
Okres realizacji: 01.09.2020 – 31.07.2023
Koordynator:  Slovak University of Agriculture in Nitra

Projekt jest realizowany we współpracy ponadnarodowej – przez słowackiego koordynatora, którym jest Slovak University of Agriculture in Nitra oraz partnerów: Miguel Hernández University of Elche (Hiszpania), University of Molise (Włochy), a także Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.

Priorytetowym celem projektu EuroDisBioFood jest promowanie umiędzynarodowienia programów studiów doktoranckich w języku angielskim, skoncentrowane na biotechnologii i naukach o żywności, a celem strategicznym jest faza przygotowawcza programu studiów Joint Degree na studiach doktoranckich w uniwersytetach biorących udział w projekcie.

Oczekiwane rezultaty projektu to: (1) koncepcja wspólnych programów nauczania z połączeniem zajęć teoretycznych i praktycznych poprzez zastosowanie nowatorskich procesów metodologicznych do przygotowania koncepcji wspólnego programu studiów Joint Degree na poziomie studiów doktoranckich, (2) umiędzynarodowienie wspólnych materiałów dydaktycznych z innowacyjną międzynarodową wiedzą naukową instytucji uczestniczących w projekcie, w oparciu o wyniki nauczania, badań i wydarzenia zawodowe, (3) koncepcja programu studiów doktoranckich i zapewnienie jakości kształcenia za pomocą wskaźników pomiaru procesu i wyników zgodnie z European Higher Education Area (ESG) w celu zapewnienia jakości ponadnarodowej, (4) promowanie umiędzynarodowienia, marketingu i budowania marki europejskiej sieci w dziedzinie biotechnologii i nauki o żywności.

Kierownikiem projektu ze strony Partnera - Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu jest dr hab. inż. Małgorzata Korzeniowska, prof. UPWr z Katedry Rozwoju Funkcjonalnych Produktów Żywnościowych.

Nr projektu: 2019-1-PL01-KA202-065014
Koordynator: Stowarzyszenie ARID (Kraków, Polska)

Projekt jest realizowany we współpracy ponadnarodowej – przez polskiego koordynatora,
którym jest Stowarzyszenie ARID z siedzibą w Krakowie oraz partnerów, wśród których znajduje się Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.

Projekt „Beegen jest odpowiedzią na zidentyfikowane potrzeby pszczelarstwa europejskiego, tj. brak młodych ludzi chcących przejmować gospodarstwa pasieczne po pszczelarzach odchodzących na emeryturę. Struktura wiekowa pszczelarzy od lat wykazuje tendencję wzrostową tzn. średni wiek pszczelarzy europejskich waha się w granicach 60-70 lat. Istnieje silna potrzeba podniesienia współczynnika sukcesji.

Cele projektu to:

  • Stworzenie materiałów szkoleniowych dla młodych i profesjonalnych pszczelarzy
  • Stworzenie platformy e-learningowej zawierającej kursy w interaktywnym formacie
  • Opracowanie dwóch podręczników (dla młodych i zaawansowanych pszczelarzy)
  • Opracowanie gry tematycznej związanej z tematyką pszczelarstwa

W realizację projektu ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zaangażowane
są: dr inż. Barbara Król, prof. UPWr i dr Maja Słupczyńska z Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt, a wsparcie administracyjne zapewnia Kamila Majchrzak z Działu Współpracy
z Zagranicą.

Szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie internetowej projektu: www.beegen.eu

Nr projektu: 2017-1-TR01-KA203-045990
Koordynator: CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITESI (Turcja)

Projekt jest realizowany we współpracy ponadnarodowej – przez koordynatora,
czyli Canakkale Onsekiz Mart Universitesi oraz 5 partnerów, wśród których jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, aby umożliwić uczenie się ponad granicami – nie tylko między partnerami projektu, ale także pomiędzy grupami docelowymi.

Celem projektu jest wykonanie analizy potrzeb i przygotowanie raportu na temat sytuacji apiterapii w tzw. tradycyjnych i uzupełniających praktykach medycznych w krajach partnerskich, w tym w Polsce. Ponadto cele projektu to: opracowanie programu nauczania
i szkolenia "Be(e) Therapy",
opracowanie i lokalizacja dalszych kursów na temat terapii pszczół związanych z projektem, a także przeprowadzenie badań z partnerami naukowymi na temat dobrych produktów pszczelich i terapii pszczół.

Organizacje partnerskie zajmujące się opracowaniem i szkoleniem w ramach projektu otrzymają bezpłatne prawo do używania rezultatów projektu wytworzonych przez partnerstwo w trakcie realizacji tego projektu, zgodnie z zawartą umową projektową.

W ramach projektu zostaną przeprowadzone warsztaty poświęcone przeglądowi i analizie istniejących praktyk w zakresie apiterapii, szczególnie w zakresie opracowywania programów nauczania w dziedzinie medycyny i inżynierii. Projekt ma na celu wpieranie tworzenia innowacyjnego współczesnego programu nauczania dla edukacji w zakresie apiterapii na uniwersytetach europejskich.

W realizację projektu ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zaangażowane są: dr inż. Barbara Król, prof. UPWr i dr Maja Słupczyńska z Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt, a wsparcie administracyjne zapewnia Kamila Majchrzak z Działu Współpracy
z Zagranicą. 

Rolę eksperta ds. apiterapii w projekcie pełni dr hab. Adam Roman, prof. uczelni.

Nr projektu: 2019-1-PL01-KA203-065101
Koordynator: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Ideą projektu SYStem jest stworzenie mediów społecznościowych poświęconych opisowi gleby i jej klasyfikacji za pomocą systemu WRB (World Reference Base for Soil Resources). Będzie to aplikacja mobilna do wgrywania zdjęcia profilu glebowego z opisem poziomów gleb, materiałów i właściwości wraz z ich współrzędnymi oraz propozycjami studentów (użytkowników), dotyczącymi klasyfikacji gleby. Aplikacja będzie działać zarówno online, jak i offline. Użytkownicy aplikacji będą mieli możliwość interakcji ze sobą i dzielenia się swoją wiedzą: zarówno studenci, jak i naukowcy przesyłający dane w ramach międzynarodowej społeczności aplikacji SYStem. Będzie to zatem zaawansowane międzynarodowe narzędzie edukacyjne do nauki o glebie.Konsorcjum projektowe skupia specjalistów z 10 instytucji z 8 krajów (Czechy, Estonia, Węgry, Włochy, Łotwa, Polska, Słowenia i Hiszpania).Koordynatorem projektu ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu jest prof. Cezary Kabała - dyrektor Instytutu Nauk o Glebie i Ochrony Środowiska.

Nr projektu: 2014-1-PL01-KA202-003496
Koordynator: Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

W roku 2014 Komisja Europejska przyznała dofinansowanie na realizację dwuletniego projektu LIVENUTRITION koordynowanego przez dr Barbarę Król z Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt. Międzynarodowe konsorcjum realizujące projekt w składzie: Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu (koordynator), Balikesir University (Turcja), Canakkale Univesristy (Turcja), National Research - Development Institute for Animal Biology and Nutrition (Rumunia), Confederazione Italiana Agricoltori Umbria (Włochy) oraz Stowarzyszenie Rozwoju Inicjatyw Regionalnych „Lacjum” (Polska). Celem projektu jest stworzenie i implementacja innowacyjnych metod i materiałów szkoleniowych, platformy e-learningowej i podręcznika z zakresu racjonalnego żywienia zwierząt, gospodarki paszowej, nowoczesnej gospodarki pastwiskowej, sterowania jakością produktów pochodzenia zwierzęcego oraz metodom zapobiegania chorobom metabolicznym poprzez racjonalne żywienie zwierząt gospodarskich. W ramach działań podjętych celem osiągnięcia zaplanowanych w projekcie rezultatów przeprowadzono analizę potrzeb grup docelowych projektu, na podstawie której opracowano materiały szkoleniowe do kursu e-learnigowego oraz treści podręcznika nt. racjonalnego żywienia zwierząt gospodarskich. W projekcie zaplanowano 5 spotkań konsorcjum projektu mających na celu zapewnienie prawidłowego przebiegu projektu oraz zapewnienie jakości przedsięwziętych działań. Obecnie trwa proces integracji materiałów szkoleniowych z platformą moodle oraz prace redakcyjne nad projektem podręcznika. We wrześniu 2016 przeprowadzone zostaną szkolenia dla grup docelowych, a UPWr zorganizuje konferencję dla ponad 100 uczestników. W realizację projektu ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zaangażowana jest dr Barbara Król (koordynator projektu) i dr Maja Słupczyńska z Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt oraz Dział Współpracy z Zagranicą.

Nr projektu: 2015-1-RO01-KA203-014972
Koordynator: Spiru Haret University w Bukareszcie

Koordynatorem projektu jest Uniwersytet Spiru Haret w Bukareszcie. Partnerami projektu są uczelnie z  Hiszpanii i Włoch a także Erasmus Student Network z siedzibą w Brukseli. Celem projektu jest podniesienie jakości serwisu oferowanego przez Biura Karier na uczelniach wyższych w krajach UE. Głównym założeniem jest przeprowadzenie badań (ankiet) wśród studentów, absolwentów oraz pracodawców, a rezultatem projektu powinien być niższy procent studentów rezygnujących ze studiów oraz wyższy wskaźnik zatrudnienia absolwentów, zgodnie z ukończeniem studiów na danym kierunku.

Spotkanie inaugurujące rozpoczęcie realizacji projektu odbyło się w styczniu 2016 roku w Bukareszcie. Na czerwiec 2016 roku zaplanowano kolejne spotkanie, które odbędzie się na UPWr. W realizacji projektu bierze udział Dział Współpracy z Zagranicą oraz Biuro Karier.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć w następującym linku: http://qareer.ro/.

Nr projektu: 2015-1-PL01-KA203-016480
Koordynator: Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu

Celem projektu Freely Accessible Central European Soil (FACES) jest stworzenie powszechnej i łatwo dostępnej bazy dany o glebach Środkowej Europy. Partnerami projektu, koordynowanego przez UMK w Toruniu są wiodące uniwersytety o charakterze rolniczym z Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Litwy, Łotwy i Estonii. Kluczowym produktem projektu będzie interaktywna baza danych o glebach zbudowana w oparciu o międzynarodowy system charakterystyki i klasyfikacji zasobów glebowych  zalecany przez FAO. Interpretacja genezy i systematyki gleb będzie bazować na międzynarodowej klasyfikacji WRB (World Reference Base for Soil Resources), stworzonej pod patronatem FAO przez Międzynarodową Unię Towarzystw Gleboznawczych (IUSS). Klasyfikacja WRB jest zaprojektowana jako dwupoziomowy system korelacji różnych systemów klasyfikacji gleb, co znakomicie ułatwia komunikację między uczonymi z różnych krajów oraz wykorzystanie danych kartograficznych wytworzonych w  różnych formatach. WRB jest systemem oficjalnie zalecanym przez Komisję Europejską przy realizacji projektów finansowanych przez UE. Trzecia edycja WRB, opublikowana w 2015 roku wniosła szereg nowych koncepcji i zmian w dotychczasowych zasadach klasyfikacji i kartografii zasobów glebowych, co stworzyło potrzebę przeprowadzenia szerokiej akcji edukacyjnej, skierowanej tak do pracowników naukowych, jak i do studentów/doktorantów. Baza danych o glebach będzie bez ograniczeń dostępna na odbiorców z Europy i świata. Baza składać się będzie z dwóch elementów: (i) serii regionalnych atlasów gleb dostępnych w formie książkowej oraz wysokiej jakości plików pdf; (ii) multimedialnego interaktywnego portalu glebowego zawierającego dane i mapy numeryczne a także innowacyjne sferyczne (360o) panoramy profili glebowych i siedlisk. Do „miękkich” osiągnięć projektu zaliczyć należy wzmocnienie praktycznej współpracy między uniwersytetami i naukowcami. W realizacji projektu bierze udział prof. Cezary Kabała z Wydziału Przyrodniczo-Technologicznego oraz Dział Współpracy z Zagranicą.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć w następującym linku: https://sites.google.com/site/centraleuropesoils/.

Nr projektu 2015-1-TR01-KA202-021275
Koordynator: Uniwersytet Ardahan w Turcji

W roku 2015 Komisja Europejska przyznała dofinasowanie na realizację dwuletniego projektu RE-SAVE. Projekt zgłoszony do Narodowej Agencji w Turcji został sklasyfikowany na pierwszej pozycji uzyskując 100 punktów na 100 możliwych. W skład międzynarodowego konsorcjum wchodzą instytucje z następujących krajów: koordynator z Turcji oraz partnerzy z Grecji, Niemiec, Słowacji, Włoch i Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu. Projekt realizowany będzie przez dwa lata a jego celem  jest stworzenie i implementacja innowacyjnych metod i materiałów szkoleniowych z zakresu odnawialnych źródeł energii w oparciu o transfer wiedzy, dobrych praktyk oraz innowacji pomiędzy krajami partnerskimi tworzącymi konsorcjum w zakresie odnawialnych źródeł energii w rolnictwie. Głównym efektem projektu – interaktywna platforma e-learningowa, przygotowana na podstawie dokonanej analizy potrzeb, adresowana będzie do  uczniów szkół zawodowych i średnich, rolników oraz doradców zajmujących się problematyką energii odnawialnej. Materiały szkoleniowe opracowane zostaną  we wszystkich wersjach językowych, krajów uczestniczących w projekcie. Będą one dostępne dla szerokiego grona odbiorców. W realizację projektu ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zaangażowani są dr Barbara Król z Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt, prof. Józef Sowiński z Wydziału Przyrodniczo-Technologicznego oraz Dział Współpracy z Zagranicą.

Nr projektu: 2017-1-PL01-KA202-038632
Koordynator: Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

Projekt SEMA II jest realizowany we współpracy ponadnarodowej, aby umożliwić uczenie się ponad granicami – nie tylko między partnerami projektu, ale także pomiędzy grupami docelowymi. Projekt zbuduje system szkoleń, mający zastosowanie w większości sytuacji, w których znajdują się rolnicy europejscy w związku z wielofunkcyjnym rolnictwem.

W skład interdyscyplinarnego, międzynarodowego konsorcjum realizującego projekt poza koordynatorem – Uniwersytetem Przyrodniczym we Wrocławiu – wchodzą: Instytut Badań Rozwoju Obszarów Wiejskich na Uniwersytecie im. J. W. Goethego w Frankfurcie (Niemcy) – instytucja specjalizująca się w badaniach i analizie polityki na poziomie UE w zakresie wielofunkcyjnego rolnictwa i pomostów między badaniami a praktyką; Baltic Education Technology Institute (Litwa) – zespół profesjonalistów, którzy pracują w dziedzinie technologii ICT i edukacji na rzecz kształcenia ustawicznego, metodyki nauczania na odległość, technologii uczenia się, produkcji multimedialnej oraz rozwoju aplikacji internetowych; Europejska Rada Młodych Rolników AISBL (Belgia) promująca młodych rolników i innowacyjny europejski sektor rolny, dążąca do stworzenia lepszego środowiska pracy oraz dwóch instytucji specjalizujących się w edukacji dorosłych: Formacja na Rzecz Rozwoju Kariery i Integracji (Hiszpania) i Stowarzyszenie ARID (Polska) - prywatna organizacja pozarządowa działającą w dziedzinie edukacji zawodowej, której głównym celem jest promocja przedsiębiorczości poprzez uczenie się przez całe życie.

W realizację projektu ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zaangażowani są: dr inż. Barbara Król i dr Maja Słupczyńska z Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt oraz Dział Współpracy z Zagranicą.

magnacarta-logo.jpglogo European University Associationlogo HR Excellence in Researchprzejdź do bip eugreen_logo_simple.jpgica-europe-logo.jpg