eu_green_logo_szare.png

Zadanie 2. Szkolenia dla kadry UPWr

logotypy.png

Zadanie nr 2 – „Liderzy Wiodących Zespołów Badawczych i kadra administracyjna”

rekrutacja do Zadania nr 2 w ramach projektu pn. Zrównoważony rozwój uczelni w celu realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności
i Zdrowia” na rzecz Rozwoju Regionalnego, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,

Umowa nr POWR.03.05.00-00-ZR48/18-00

Cel zadania

W ramach Zadania nr 2 realizujemy szkolenia, warsztaty i konferencje podnoszące kompetencje pracowników UPWr z zakresu zarządzania oraz z zakresu realizacji projektów i procesów na styku nauki i gospodarki. 

Dla kogo?

Dla pracowników UPWr:

  • zatrudnionych na umowę o pracę lub na podstawie aktu mianowania,
  • na stanowiskach naukowo-dydaktycznych lub administracyjnych,
  • pełniących funkcje kierownicze/zarządzające lub realizujących zadania z zakresu zarządzania,
  • obecnych oraz przyszłych Liderów Wiodących Zespołów Badawczych.

Co będzie przedmiotem działań?

  • Udział w międzynarodowych konferencjach (dla około 23 osób)

  • Specjalistyczne webinaria z ekspertami z ośrodków. naukowych/badawczych/biznesowych on-line (3 obszary tematyczne webinariów dedykowane do szerokiej grupy uczestników).

  • Szkolenia z komunikacji, zarządzania projektami, negocjacji, zarządzania zmianą, TRIZ, podstaw transferu technologii, zarządzania i strategii ochrony kapitału intelektualnego – zrealizowano do końca II kwartału 2023 r

Dla każdego z powyższych działań będzie prowadzona odrębna rekrutacja. Można wziąć udział w więcej niż jednej rekrutacji. 

Rekrutacja i udział w projekcie krok po kroku

Co trzeba zrobić?

  • Wypełnić, podpisać i złożyć w terminie rekrutacji dokumenty rekrutacyjne. Szczegóły rekrutacji na poszczególne formy wsparcia -  zob. poniżej w Aktualnych rekrutacjach.
    Czekać na rozstrzygnięcie Komisji Rekrutacyjnej, zgodne z kryteriami oceny zgłoszeń określonymi w Regulaminie.
    Informacja o wynikach rekrutacji zostanie przekazana drogą e-mailową.
    Wziąć w badaniu przyrostu kompetencji (test przed rozpoczęciem i po ukończeniu udziału we wsparciu).
Harmonogram udzielanego wsparcia

Kontakt

Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki, Sekcja Wsparcia Projektowego, e-mail: swp@upwr.edu.pl 

Małgorzata Dobicka, tel.: 71 320 5112, malgorzata.dobicka@upwr.edu.pl    
Joanna Szymańska, tel.: 71 320 5112, joanna.szymanska@upwr.edu.pl 

Aktualna rekrutacja

    Webinarium umożliwi podniesienie kompetencji z zakresu transferu i monetyzacji technologii. 

    Planuje się podjęcie zagadnień:

    • uczelnie wyższe jako rynek dla innowacji,
    • komercjalizacja jako narzędzie rynkowe,
    • cele, rodzaje, sposoby i etapy komercjalizacji i in.

    Webinarium poprowadzi radca prawny specjalizujący się w zagadnieniach zw. z prawem własności intelektualnej.  

    Czas trwania: 16h dydaktycznych

    Terminy: 19-20.10.2023 r. oraz 26-27.10.2023 r.

    Godziny: 14.00-15.30 oraz 15.45-17.15

    Formuła: on-line w czasie rzeczywistym

    Prowadzący: Marcin Mioduszewski, radca prawny specjalista w zakresie prawa własności intelektualnej, Zespół Ekspertów Manager Pelczar

    Szczegółowy program

    Termin zgłozeń: 16.10.2023 r.

    Istotne warunki rekrutacji na webinarium:

    - należy zgłosić się do 16.10.2023 r. wypełniając formularz zgłoszenia na webinarium pt. „Podstawy transferu technologii  do gospodarki”

    - informację o wynikach rekrutacji i kolejnych krokach otrzymają Państwo drogą mailową. 

    Kontakt

    Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki, Sekcja Wsparcia Projektowego, e-mail: swp@upwr.edu.pl  

    Małgorzata Dobicka, tel.: 71 320 5112, malgorzata.dobicka@upwr.edu.pl     
    Joanna Szymańska, tel.: 71 320 5112, joanna.szymanska@upwr.edu.pl 

    Planuje się podjęcie zagadnień:

    1. Identyfikacji kierunków rozwoju produktów chemicznych oraz biotechnologicznych w Polsce i na świecie pod kątem zastosowania w przemyśle - jak należy projektować wynalazki chemiczne/biotechnologiczne aby zwiększyć ich potencjał komercjalizacyjny.
    2. Legislacji chemii i biotechnologii w Polsce - aspektów formalno-prawnych w tym, procesu certyfikacji oraz badań, które pozwolą na wprowadzenie produktów na rynek.
    3. Identyfikacji barier we wdrażaniu wynalazków biotechnologicznych i chemicznych.
    4. Przedstawienia dobrych praktyk w zakresie komercjalizacji produktów chemicznych i biotechnologicznych:
            przykłady efektywnych działań marketingowych zwiększających                 prawdopodobieństwo komercjalizacji,
            przykłady skomercjalizowanych wynalazków oraz success story.
    5. Charakterystyki potencjalnych odbiorców dla branży chemicznej i biotechnologicznej w Polsce i na świecie,
      w tym przykłady firm. 

    Czas trwania: 4 h dydaktycznych

    Terminy: 17.11.2023 r.

    Godziny: 14.00-15.30 oraz 15.45-17.15

    Formuła: on-line w czasie rzeczywistym

    Termin zgłoszeń: 12.11.2023 r.

    Istotne warunki rekrutacji na webinarium:


    Webinarium prowadzone będzie w ramach projektu "Zrównoważony rozwój uczelni w celu realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia” na rzecz Rozwoju Regionalnego"

    Kontakt

    Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki, Sekcja Wsparcia Projektowego, e-mail: swp@upwr.edu.pl  

    Małgorzata Dobicka, tel.: 71 320 5112, malgorzata.dobicka@upwr.edu.pl     
    Joanna Szymańska, tel.: 71 320 5112, joanna.szymanska@upwr.edu.pl 

    Planuje się podjęcie zagadnień:

    Co to są wynalazki wspomagane komputerowo?

    • strategia ochrony oprogramowania i wynalazków wspomaganych komputerowo,
    • sposoby monetyzacji wynalazków wspomaganych komputerowo,
    • udostępnianie aplikacji w ramach współpracy naukowej – istotne zapisy umowy licencyjnej,
    • udostępnianie aplikacji komercyjnie – istotne zapisy umowy licencyjnej.

    Co to jest wynalazek biotechnologiczny?

    • jak opatentować nowe szczepy lub izolaty mikrobiologiczne,
    • gdzie w Polsce i na świecie zdeponować szczepy bakterii, grzybów i drożdży,
    • kto deponuje szczep, kiedy, gdzie oraz w jaki sposób? Jakie są prawa i obowiązki osoby, instytucji deponującej?
    • problemy z ochroną wynalazków biotechnologicznych?
    • problemy w komercjalizacji wynalazków biotechnologicznych.

    Czas trwania: 4 h dydaktycznych

    Terminy: 24.10.2023 r.

    Godziny: 14.00-15.30 oraz 15.45-17.15

    Formuła: on-line w czasie rzeczywistym

    Prowadzący: Oskar Gińko polski i europejski rzecznik patentowy, a także pełnomocnik przed Jednolitym Sądem Patentowym. Anna Gawin polski rzecznik patentowy. 

    Termin zgłoszeń: 16.10.2023 r.

    Istotne warunki rekrutacji na webinarium:

    Webinarium prowadzone będzie w ramach projektu «Zrównoważony rozwój uczelni w celu realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia” na rzecz Rozwoju Regionalnego»

    Kontakt

    Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki, Sekcja Wsparcia Projektowego, e-mail: swp@upwr.edu.pl  

    Małgorzata Dobicka, tel.: 71 320 5112, malgorzata.dobicka@upwr.edu.pl     
    Joanna Szymańska, tel.: 71 320 5112, joanna.szymanska@upwr.edu.pl 

    Rekrutacja uzupełniająca dotycząca wsparcia finansowego na pokrycie kosztów związanych z udziałem w międzynarodowych konferencjach (działanie przewidziano dla około 23 osób).

    Termin realizacji działania: od zakończenia procesu rekrutacji do końca listopada 2023 r. We wskazanym terminie należy również rozliczyć delegację związaną z wyjazdem.

    Koszty kwalifikowane: podstawowe obowiązkowe opłaty konferencyjne, koszty transportu, nocleg, dieta.

    Koszty diet oraz noclegów są limitowane maksymalnie do wysokości zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 25 października 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. 2022 poz. 2302).

    Dokumenty rekrutacyjne (Formularz do projektu, Oświadczenie uczestnika projektu, Ankieta Kwalifikacyjna typ E) należy złożyć w terminie: należy złożyć w terminie: od 7.11.2023 r. do 10.11.2023 r. Zgłoszenia, które zostaną złożone poza wskazanym terminem nie będą podlegały rozpatrzeniu.

    Organizator:

    Centrum Badawczo-Rozwojowe UPWr, Wrocław, ul. M. Skłodowskiej-Curie 42, bud. A1, pok. 304.

    Kontakt:

    Agnieszka Jakimiszyn, tel.: 71 320 1084, agnieszka.jakimiszyn@upwr.edu.pl  
    Bartłomiej Rycerz, tel.: 71 320 5196, bartlomiej.rycerz@upwr.edu.pl  

    Pliki do pobrania

    magnacarta-logo.jpglogo European University Associationlogo HR Excellence in Researchprzejdź do bip eugreen_logo_simple.jpgica-europe-logo.jpg