eu_green_logo_szare.png

Rada Uczelni

Rada Uczelni jest nowym organem w ustroju wszystkich uczelni publicznych w Polsce. Obok pracowników uczelni muszą zasiadać w niej również osoby z zewnątrz. Jej szczegółowe zadania określają uczelnie w swoich statutach. Rada Uczelni składa senatowi roczne sprawozdanie z działalności, a jej przewodniczący pełni funkcję pracodawcy w stosunku do rektora.


Biuro Organizacyjne
tel. 71 320 5161

Formularz kontaktowy


Skład Rady Uczelni

woron.jpg Przewodniczący – Marek Woron, kanclerz Loży Dolnośląskiej BCC, wieloletni członek Konwentu Uniwersytetu  Przyrodniczego we Wrocławiu. Swoją aktywność zawodową poświęca rozwojowi przedsiębiorstw i przedsiębiorczości, zwłaszcza we współpracy ze środowiskiem akademickim. Organizuje szkolenia i mentoring pracowniczy, wspiera działalność społeczną i charytatywną. Jest założycielem Dolnośląskiej Rady Przedsiębiorczości i Nauki przy BCC.

tomasz_han.jpg dr Tomasz Han, prezes zarządu Centrum Badawczo-Rozwojowe Novasome. Absolwent Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej. Doktor nauk chemicznych, współautor zgłoszeń patentowych dotyczących formulacji farmaceutycznych. Jest odpowiedzialny za zarządzanie strategiczne oraz rozwój biznesowy i korporacyjny spółki. Nadzoruje projekty badawczo-rozwojowe realizowane przez firmę i przeprowadza kontrolę jakości wykonanych zadań w ramach projektów.

tomko.jpg Ks. prof. Andrzej Tomko, były rektor Papieskiego Wydziału Teologicznego we Wrocławiu.  Obecnie jest dyrektorem Instytutu Filozofii Chrześcijańskiej i Nauk Społecznych PWT, delegatem Arcybiskupa Wrocławskiego ds. Dialogu z Judaizmem, członkiem Rady ds. Dialogu Międzykulturowego przy Prezydencie Miasta Wrocławia oraz Asystentem Środowisk Twórczych Archidiecezji Wrocławskiej. Aktywny uczestnik działań instytucji otoczenia biznesu (m.in. Dolnośląskiej Izby Rzemieślniczej, Zachodniej Izby Gospodarczej, BCC). Współpracuje z instytucjami Parlamentu Europejskiego.

makol.jpg Prof. Joanna Mąkol z Instytutu Biologii Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt. W pracy badawczej zajmuje się zagadnieniami dotyczącymi systematyki, biologii i historii ewolucyjnej roztoczy oraz interakcji pasożyt – żywiciel. Jest beneficjentką stypendiów rządowych i staży naukowych w Finlandii, Norwegii i we Włoszech. Jest prezesem Polskiego Towarzystwa Akarologicznego i członkiem rad naukowych Muzeum i Instytutu Zoologii PAN w Warszawie oraz Instytutu Systematyki i Ewolucji Zwierząt PAN w Krakowie.

stefaniak.jpg Prof. Tadeusz Stefaniak z Katedry Immunologii, Patofizjologii i Prewencji Weterynaryjnej Wydziału Medycyny Weterynaryjnej. Specjalista w zakresie immunologii i prewencji weterynaryjnej, współredaktor pierwszego podręcznika z neonatologii weterynaryjnej, wykonawca wielu projektów badawczych. Prezes Pro Animali, pierwszej spółki spin-off UPWr, producenta biopreparatów diagnostycznych i wspomagających zdrowie zwierząt.

szumny.jpg Prof. Antoni Szumny, pracownik Katedry Chemii Wydziału Biotechnologii i Nauk o Żywności. W kręgu jego zainteresowań naukowych znajdują się zagadnienia związane z analizą związków naturalnych w surowcach roślinnych ze szczególnym uwzględnieniem związków lotnych i olejków eterycznych ziół. Jest ekspertem NCBiR, NCN, NAWA oraz zagranicznych La Caixa Foundation i Research Foundation – Flanders (Belgia). Stale współpracuje z przedsiębiorstwami.

inż. Marta Potempska, Przewodnicząca Samorządu Studenckiego UPWr, studentka Wydziału Przyrodniczo-Technologicznego.

W posiedzeniach Rady Uczelni z głosem doradczym uczestniczą przedstawiciele związków zawodowych:


dr hab. Joanna Klećkowska-Nawrot

KZ NSZZ Solidarność'80 Region Dolny Śląsk


dr inż. Włodzimierz Kita

KZ NSZZ "Solidarność"

dr inż. Krystyna Pogoda-Sewerniak

Związek Nauczycielstwa Polskiego UPWr


prof. dr hab. inż. Arkadiusz Dyjakon

Międzynarodowa Międzyzakładowa Organizacji Związkowa "Nowa Idea"

Zadania Rady Uczelni na UPWr:

  • opiniowanie projektu strategii uczelni
  • opiniowanie projektu statutu
  • monitorowanie gospodarki finansowej uczelni
  • monitorowanie zarządzania uczelnią
  • wskazywanie kandydatów na rektora po zaopiniowaniu przez senat
  • występowanie z wnioskiem do ministra o ustalenie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego dla rektora
  • przyznawanie rektorowi dodatku zadaniowego
  • wydawanie zgody na dodatkowe zatrudnienie rektora
  • opiniowanie sprawozdania z realizacji strategii uczelni
  • wyrażanie zgody na dokonanie przez uczelnię czynności prawnej w zakresie rozporządzania składnikami aktywów środków trwałych oraz dokonanie przez uczelnię czynności prawnej w zakresie oddania tych składników do korzystania innemu podmiotowi na okres przekraczający 180 dni, gdy wartość tych składników przekracza 2 mln zł
  • uchwalanie i aktualizowanie programu naprawczego

magnacarta-logo.jpglogo European University Associationlogo HR Excellence in Researchprzejdź do bip eugreen_logo_simple.jpgica-europe-logo.jpglogo-1.png