wybierz kategorie wiadomości
Międzynarodowa działalność studentek UPWr
19.10.2023
Studentki weterynarii z UPWr zostały wybrane do IVSA Officials. Zuzanna Czekaj do zarządu IVSA Global (Executive Committee), a Małgorzata Nosiadek została powołana na Secretary of DAD.
Prof. Twardowski: – Owady nie zawsze gryzą
18.10.2023
Nowo mianowany profesor Jacek Twardowski, kierownik Zakładu Entomologii, o korzyściach z pożytecznych owadów, entomologii stosowanej, walce o dobre publikacje, Zielonym Ładzie i pracy u podstaw.
Jaki będzie uniwersytet przyszłości? Trzeba o tym rozmawiać
06.10.2023
Jak przygotować uczniów i studentów na nieznaną przyszłość? To dziś największe wyzwanie polskiego systemu edukacji. – Szacuje się, że blisko 70 procent dzieci, które obecnie uczą się w szkole podstawowej, będzie pracowało w zawodach, które jeszcze nie istnieją – mówi Aleksandra Trapp z infuture.institute, gość konferencji „Trendy i wyzwania edukacyjne dla uczelni wyższych”, na którą zapraszamy 11 października.
Mamy nowy wydział
05.10.2023
Nowy rok akademicki 2023/2024 Uniwersytet Przyrodniczy rozpoczyna z nową jednostką. Wydziałem Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu, którym kieruje prof. Beata Raszka. Funkcje prodziekanów objęli prof. Piotr Krajewski i dr hab. Renata Gubańska.
Prof. Mytnik: – Czas oswoić AI
29.09.2023
Modele językowe AI powinny zmienić sposób przekazywania oraz sprawdzania wiedzy, zdefiniować na nowo rolę, jaką powinien pełnić nauczyciel w procesie uczenia się. Tymczasem, my wciąż oferujemy wieloletnie programy studiów z mnóstwem nieaktualnych przedmiotów. Polski system edukacji nie dogonił postępu – prof. Joanna Mytnik, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji na Politechnice Gdańskiej, która wygłosi wykład inaugurujący rok 2023/2024.
Święto sera, wina i MasterChef
20.09.2023
Mateusz Krojenka, finalista 7. edycji programu „MasterChef” o tradycji w kuchni, gotowaniu dla publiczności i daniach, jakie ta publiczność będzie mogła skosztować podczas tegorocznego Święta sera i wina na Pawłowicach.
Absolwentka UPWr: – Zieleń w mieście jest niezbędna
14.09.2023
Angelika Kuśmierczyk-Jędrzak jest absolwentką architektury krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. To dzięki jej zaangażowaniu w miejskie projekty Wrocław się zazielenia.
Studenci UPWr na szkole letniej w Chinach
12.09.2023
Dwoje studentów technologii żywności i żywienia człowieka Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wzięło udział w szkole letniej organizowanej przez Jiangnan University w Chinach.
Absolwentka UPWr na straży bezpieczeństwa żywności pochodzenia zwierzęcego
24.08.2023
Czy po weterynarii trzeba zostać praktykującym lekarzem weterynarii? Otóż nie. Historia Pani Małgorzaty Bystroń-Pospiszyl pokazuje, że po studiach na kierunku weterynaria można mieć ciekawy zawód związany z weterynarią, niekoniecznie w klinice weterynaryjnej.
WAZZA „Ciepła”, czyli wspólna inicjatywa miasta i wrocławskich uczelni
04.08.2023
Studenci i naukowcy trzech wrocławskich uczelni projektują ogród społeczny dla seniorów. Wszystko dzięki finansom płynącym z miasta.
Absolwent Dawid Fedko: – Budownictwo daje wiele możliwości
02.08.2023
Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, Dawid Fedko, opowiada o tym, jak znalazł swoją drogę w budownictwie, jak technologia zmienia branżę i jak doświadczenie w piłce nożnej przydaje mu się na co dzień w pracy.
Kiedy kości zdradzają swoje tajemnice
01.08.2023
Letnie warsztaty antropologiczno-archeologiczne na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu to zajęcie dla cierpliwych, dociekliwych i uważnych. Uczestnicy badali szczątki znajdujące się w czterech urnach z cmentarzyska ciałopalnego ludności bałtyjskiej zamieszkującej Pojezierze Mrągowskie.
Prof. Lech: – Nauka jest jak rozwiązywanie łamigłówek
26.07.2023
Nowo mianowany profesor Krzysztof Lech mówi o swoich mentorach, sensie uprawiania nauki, o tym, co w tej nauce otwiera drzwi, ale też o swoim sentymencie do... buraka ćwikłowego i wymaganiach wobec studentów.
Dobry dydaktyk, czyli taki, który wysłucha i zrozumie
21.07.2023
Ireneusz Osak ze Studium Języków Obcych i Nauk Humanistyczno-Społecznych i dr Piotr Czaczka ze Studium Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu Przyrodniczego zostali wskazani przez studentów jako najlepsi dydaktycy swoich instytucji. Opowiadają o potrzebie dialogu, wyrozumiałości i o tym, jak pasje mogą pomóc w codziennej pracy.
Studentka weterynarii reprezentowała UPWr na World Reining Championships Young Riders
13.07.2023
Alicja Olejnik, studentka Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, reprezentowała uczelnię w jeździectwie na mistrzostwach świata World Reining Championships Young Riders.
Zielone pojęcie, czyli co słychać w podcastach UPWr
07.07.2023
Podcasty nagrywane z badaczami z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w cyklu „Mamy zielone pojęcie” poruszają różne tematy: suszę, zdrowe żywienie, behawior zwierząt, znaczenie owadów (również w kuchni), ale też stawiają pytania o granice nauki. Kolejna edycja ruszy wraz z początkiem roku akademickiego.
Studentki UPWr laureatkami konkursu SPAK
04.07.2023
Katarzyna Betkier i Julia Ochojska zdobyły odpowiednio I i II miejsce w konkursie SPAK na najlepsze prace dyplomowe z zakresu architektury krajobrazu obronione w roku akademickim 2021-2022.
Prof. Łabaz: – Znalazłam klucz do dydaktyki
28.06.2023
Prof. Beata Łabaz – zdaniem studentów jedna z najlepszych dydaktyków na Wydziale Przyrodniczo-Technologicznym – o tym, czego nauczyli ją jej synowie, którzy studiują, dlaczego polubiła zajęcia dydaktyczne i jak je prowadzić ciekawiej.
Justyna Horbowy – z miłości do kwiatów
27.06.2023
Justyna Horbowy, studentka drugiego roku architektury krajobrazu, zdobyła czwarte miejsce na Czwartych Florystycznych Mistrzostwach Polski Juniorów. Udział w nich dofinansował jej Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.
Dr Nowaczyk i dr Poradowski – kiedy uczenie jest pasją
20.06.2023
Dr Renata Nowaczyk i dr Dominik Poradowski zdobyli jedne z najwyższych ocen w ankietach studenckich na Wydziale Medycyny Weterynaryjnej. Ich recepta na sukces? Wyleczyć się z „choroby doktorskiej”, tłumaczyć, że najważniejsze jest myślenie i rozumienie procesów zachodzących zarówno w pojedynczych komórkach, jak i ich układach, a nie uczenie się na pamięć definicji. Podkreślają, że w dydaktyce ważny jest wzajemny szacunek i umiejętność przyznania, że też się czegoś nie wie.