wybierz kategorie wiadomości

UPWr członkiem międzynarodowych projektów w programie Interreg Central Europe

07.03.2024

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu będzie uczestniczyć w trzech nowych projektach międzynarodowych realizowanych w ramach Programu Interreg Central Europe finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. To foodCIRCUS, Climate_CRICES i URBIO BAUHAUS

EU GREEN – to już rok!

04.01.2024

Współpraca 9 uniwersytetów z 9 krajów w czasie ostatnich 12 miesięcy była niejednokrotnie starciem kultur i mentalności, ale też jedyną w swoim rodzaju okazją do czerpania z poszczególnych, często bardzo różnorodnych doświadczeń i rozwiązań.

Nowy WZB zajmie się badaniami Ziemi i kosmosu

06.12.2023

Na UPWr powstał kolejny Wiodący Zespół Badawczy – SPACE OS – skoncentrowany na badaniach Ziemi i kosmosu za pomocą technik geodezyjnych. Na początku listopada odbyło się także pierwsze spotkanie wybranej w sierpniu nowej Rady WZB.

Gdzie smak spotyka innowację. Nauka o żywności z profesorem Edgarem Chambersem IV

22.11.2023

Profesor Edgar Chambers IV z University of Kansas opowiada o swojej podróży do świata nauki o żywności, jego wizycie na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, historii i przyszłości nauki o żywieniu oraz szczegółach dotyczących zaawansowanych badań, w których bierze udział.

Prof. Luca Pandolfi: – Przeszłość daje nam wgląd w przyszłość

20.11.2023

Włoski paleontolog, prof. Luca Pandolfi z Uniwersytetu w Basilicacie w Potenzie, współpracuje z antropologiem i paleontologiem dr. hab. Dariuszem Nowakowskim z UPWr nad odkryciem tajemnic naszej planety dotyczących ewolucji dużych ssaków i ich adaptacji do zmian klimatycznych.

EU GREEN nabiera rozpędu

26.10.2023

Nie opadły jeszcze emocje po Staff Weeku i Students Council, ledwie wczoraj UPWr gościł uczniów z XVII LO we Wrocławiu w ramach projektu „Tree BioBlitz – Tree Biodiversity Event”, a już przyszedł czas na realizację kolejnych działań konsorcjum – tym razem podczas spotkania na Uniwersytecie Otto von Guericke’a w Magdeburgu.

Pierwszy Staff Week w ramach WP2 na UPWr

20.10.2023

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu po raz pierwszy był gospodarzem wydarzeń realizowanych w ramach sojuszu EU GREEN. UPWr jest w nim liderem grupy roboczej nr 2 – Model edukacyjny oparty na zrównoważonym rozwoju. I to właśnie edukacji poświęcony był zorganizowany we Wrocławiu Staff Week z udziałem osób tworzących ten pakiet roboczy.

Bioróżnorodność i drzewa – projekt architektów krajobrazu i XVII LO

17.10.2023

W piątek, 13 października 2023 roku, na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, odbyło się niezwykłe wydarzenie pod nazwą „Tree BioBlitz – Tree Biodiversity Event”. To spotkanie poświęcone edukacji młodzieży szkolnej w zakresie bioróżnorodności oraz roli drzew w środowisku miejskim, a także uczestnictwu w nauce obywatelskiej.

EU GREEN WP2 Staff Week i Students Council już w październiku na UPWr

28.09.2023

Już w październiku UPWr wystąpi w roli gospodarza spotkania przedstawicieli wszystkich krajów członkowskich sojuszu EU GREEN. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu jako lider pakietu roboczego WP2 – Model edukacyjny oparty na zrównoważonym rozwoju finalizuje przygotowania do Staff Weeku.

UPWr i ESA szkolą hydrologów

21.09.2023

Na zaproszenie UPWr i Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) do Wrocławia przyjechali najlepsi specjaliści z obszaru hydrologii z całego świata, by poszerzyć swoje kompetencje w dziedzinie teledetekcji środowiska oraz analizy potencjalnych zagrożeń związanych z wodą. Szkolenie to stanowi integralną część programu EO Science for Society w ramach inicjatywy ESA FutureEO.

Staff week w ramach projektu INTERACT na Uniwersytecie Przyrodniczym

05.09.2023

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu gości w tym tygodniu ponad trzydziestu naukowców i przedstawicieli dziesięciu ukraińskich uniwersytetów w ramach projektu INTERACT.

Rusza Erasmus+ InnHUB Wrocław

18.05.2023

Rektorzy siedmiu wrocławskich uczelni podpisali umowę na utworzenie Centrum Innowacji Erasmus+ InnHUB. Głównym zadaniem centrum będzie popularyzacja i promocja oferty uczelni, inicjatywy Uniwersytetów Europejskich i mobilności edukacyjnej.

Innowacyjne badania dr Igwegbe i prof. Białowca

20.04.2023

Nigeryjska naukowczyni dr Chinenye Adaobi Igwegbe przyjechała na UPWr na wymianę naukową w ramach programu NAWA. Wraz z prof. Białowcem bada możliwości upcyklingu fosforu, którego związki można wykorzystać m.in. do produkcji ceramiki.

UPWr w QS World University Rankings by Subject

29.03.2023

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu po raz pierwszy został odnotowany w QS World University Rankings by Subject przedstawianym od 2011 roku. Ranking prezentuje wydawnictwo Quaquarelli&Symonds.

UPWr i współpraca z uczelnią z Tajwanu

21.03.2023

Dr Mohsen Gavahian, profesor National Pingtung University of Science and Technology of Taiwan i jeden z 2% najlepszych naukowców na świecie, odwiedził ostatnio Zakład Techniki Cieplnej i Inżynierii Procesowej, którym kieruje prof. Adam Figiel.

Rozpoczęliśmy realizację projektu EU GREEN

13.02.2023

Podczas tzw. kick-off meeting przedstawiciele dziewięciu partnerskich uczelni europejskiego konsorcjum EU GREEN zainaugurowali projekt służący budowie i rozwojowi wspólnych działań w ramach sojuszu. Do współpracy zaproszono uczelnie z Ukrainy – z inicjatywy UPWr do Cáceres w Hiszpanii przyjechali przedstawiciele dziesięciu, m.in. z Kijowa i Lwowa.

Naukowcy UPWr odkrywają potencjał mykobiomu flory leśnej

25.01.2023

Egipski naukowiec dr El-Sayed Ramadan El-Sayed Ali dołączył do UPWr, by poprowadzić projekt BioExplor, który dotyczy badań nad mykobiomem flory leśnej, jako źródła nowych związków bioaktywnych, karotenoidów i innych biopigmentów.

Czy rośliny lecznicze to przyszłość medycyny?

17.11.2022

Prof. Mehdi Rahimmalek – irański botanik i fitochemik, wraz z naukowcami z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zbada właściwości lecznicze irańskich gatunków roślin Lamiaceae i Apiaceae w ramach programu wymian naukowych NAWA.

UPWr w międzynarodowym projekcie SusPlant

09.11.2022

Naukowcy biorący udział w projekcie zbadają nastawienie i preferencje konsumentów do innowacyjnych produktów żywnościowych, m. in. zamienników mięsa, w społeczeństwach krajów uczestniczących w projekcie tj. Szwecji, Polski, Litwy, Ukrainy i Mołdawii. Wspólnie podjęte działania mają na celu rozeznanie podejścia konsumentów do nowych produktów na rynku oraz ułatwienie komponowania zdrowej i zrównoważonej diety.

Doktorant UPWr opracowuje nowe narzędzia dla inteligentnego rolnictwa

19.10.2022

Jasper Mbah, kameruński doktorant ze Szkoły Doktorskiej UPWr, zamierza w Polsce zdobyć wiedzę, której w przyszłości użyje do rozwiązywania problemów związanych z niekorzystnym dla upraw zagęszczeniem gleby, będącym częściowo odpowiedzialnym za kryzys żywnościowy w jego ojczyźnie.

Naukowcy UPWr w rankingu TOP 2 najbardziej wpływowych naukowców na świecie

14.10.2022

Wydawnictwo Elsevier opublikowało ranking najczęściej cytowanych naukowców na świecie. Wśród 200 tysięcy najbardziej wpływowych autorów publikacji naukowych znaleźli się przedstawiciele Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.