wybierz kategorie wiadomości
Szkoła Doktorska UPWr: prof. Szyda i analiza bioinformatyczna
20.04.2021
Prof. Joanna Szyda: – Szkoła Doktorska UPWr to szansa dla ambitnych i pracowitych. Analiza danych, big data, data mining to nowoczesne narzędzia, które pozwalają naukowcom zupełnie inaczej spojrzeć na zwierzęta i mikroorganizmy, które badają.
Od ogrodu dla seniorów po badania wirusów – projekty kół naukowych UPWr
12.04.2021
Założenie ogrodu społecznego i badanie wpływu wirusów na komórki – to dwa projekty dofinansowane przez FAST, które udało się zrealizować kołom naukowym działającym na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Projekty realizowane były w trudnym czasie pandemii, ale oba udało się zamknąć z sukcesem.
Sukcesy prac studentów UPWr
08.04.2021
Wybitne prace licencjackie, inżynierskie i magisterskie studentów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zostały docenione w dwóch oddzielnych konkursach na najlepsze prace dyplomowe, organizowane na poziomie ogólnopolskim i wojewódzkim.
Pracownia symulacyjnego doskonalenia klinicznego z nowymi fantomami
25.03.2021
Wydział Medycyny Weterynaryjnej UPWr wzbogacił się o kolejne fantomy pozwalające studentom ćwiczyć procedury medyczne. W ten sposób uczelnia staje się liderem w kształceniu lekarzy z wykorzystaniem metod symulacyjnych.
Prof. Adam Figiel: Szkoła Doktorska UPWr czeka
24.03.2021
Nowoczesne rolnictwo wymaga dzisiaj specjalistycznej wiedzy z bardzo wielu obszarów nauki. Prof. Adam Figiel podkreśla: – Nasza szkoła doktorska czeka na naukowców, którzy mają świadomość wyzwań, z jakimi musi się mierzyć ludzkość.
Dzień Otwarty na UPWr – edycja on-line
22.03.2021
Już 25 marca odbędzie się Dzień Otwarty Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, podczas którego przyszli studenci będą mogli obejrzeć wiele ciekawych wykładów i zapoznać się z ofertą dydaktyczną UPWr.
Dr Tronina: – Najważniejsze jest zrozumienie, nie pamięciówka
22.03.2021
Dr Tomasz Tronina z Katedry Chemii Uniwersytetu Przyrodniczego z chemią zaprzyjaźnił się już w szkole podstawowej. Absolwent UPWr na kierunku Biotechnologia, dzisiaj jej uczy studentów i nie boi się żadnych pytań.
AZON 2.0 – UPWr udostępnia 10 tys. dokumentów o wartości naukowej
19.03.2021
Projekt AZON 2.0, czyli „Atlas Zasobów Otwartej Nauki 2.0”, ma na celu zgromadzenie i zwiększenie możliwości ponownego wykorzystania zasobów nauki oraz zwiększenie ich dostępności i poprawę jakości.
Rok w pandemii na UPWr
12.03.2021
Aż 80 procent zaszczepionych nauczycieli, przygotowania do szczepienia pozostałych pracowników, wzrost liczby publikacji, przeniesienie nie tylko dydaktyki, ale też i konferencji naukowych do trybu on-line – podsumowujemy rok z koronawirusem.
Justyna Załuska: – Studiowanie? Lubię to!
08.03.2021
Jedna z najlepszych studentek na uczelni – najpierw biotechnologii stosowanej roślin, teraz rolnictwa na Wydziale Przyrodniczo-Technologicznym. W Samorządzie Studenckim UPWr odpowiada za jakość kształcenia i rozwój ankietyzacji. Bierze garściami wszystko, co dają jej studia, ale chce też być przydatna dla uczelni, z którą wiąże swoją przyszłość.
Studenci UPWr ze stypendium ministra
03.03.2021
Łukasz Sobol i Bartosz Matyjewicz zdobyli stypendia Ministra Edukacji i Nauki. Studenci studiów magisterskich na kierunku odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami znaleźli się w gronie 362 zwycięzców z całej Polski.
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu przystępuje do OGC
02.03.2021
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu to pierwsza uczelnia w Polsce, która została członkiem globalnej organizacji OGC (Open Geospatial Consortium), czuwającej nad opracowaniem i popularyzacją standardów danych przestrzennych.
Prof. Sowiński: – Nauczanie to nieustanne wyzwania
22.02.2021
Z uczelnią związany od 38 lat, nazywa ją swoim drugim domem. O postępie w dydaktyce, nauczaniu w dobie pandemii i zagranicznych wzorcach – w cyklu „Mistrzowie dydaktyki” na 70-lecie UPWr – rozmawiamy z prof. Józefem Sowińskim.
Student-Wynalazca – kolejna nagroda dla UPWr
18.02.2021
W XI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Student-Wynalazca główną nagrodę zdobyli Mateusz Łużny i Dagmara Kaczanowska z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (wraz z opiekunami naukowymi).
Doktorantka UPWr z nagrodą za międzyuczelnianą magisterkę
16.02.2021
Adrianna Aleksandrowicz została laureatką ogólnopolskiego konkursu Agroabsolwent na najlepszą pracę dyplomową na temat nowoczesnego rolnictwa i przetwórstwa rolno-spożywczego. To efekt współpracy UPWr z UWr.
Dr Joanna Rosenberger: – Ptaki też lubią się bawić
14.02.2021
O misji ratowania głuszców, badaniach na krukach zerkających w lusterka i informacjach zapisanych w skorupach ptasich jaj opowiada dr Joanna Rosenberger z Instytutu Hodowli Zwierząt. To pierwszy wywiad z cyklu „Naukowa siła UPWr”, który przybliży sylwetki młodych, zdolnych naukowców naszej uczelni.
Student weterynarii na UPWr w programie TopMinds
10.02.2021
Maksymilian Lewicki, student V roku weterynarii na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu zakwalifikował się do programu TopMinds Fundacji Fulbrighta. W programie od kilku edycji mentorką jest prof. Agnieszka Noszczyk-Nowak, kardiolog z Katedry Chorób Wewnętrznych z Kliniką Koni, Psów i Kotów.
Studentka weterynarii stypendystką MSD Animal Health & FVE 2020
08.02.2021
Spośród 117 kandydatów z całego świata do programu stypendialnego MSD Animal Health &FVE 2020 wybrano 36 studentów. Wśród nich jest Marta Kawicka z trzeciego roku weterynarii na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, której mentorką jest prof. Agnieszka Noszczyk-Nowak.
Studia II stopnia – trwa rekrutacja
02.02.2021
17 kierunków studiów na czterech wydziałach. Do 18 lutego można rekrutować się na studia II stopnia na UPWr.
Studencki Sztab WOŚP po raz czwarty na UPWr
01.02.2021
Podczas 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy ponownie zagrali studenci, absolwenci i pracownicy wrocławskich uczelni. Do tej pory sztab przy UPWr zebrał już 185 tys. zł, ale licznik nadal bije. Można się jeszcze przyłączyć.
Wiodące Zespoły Dydaktyczne i ich liderki
28.01.2021
Pięć Wiodących Zespołów Dydaktycznych to pięć liderek, prodziekanek z każdego z wydziałów, które pracują nad nową koncepcją, reorganizacją i rozwojem dydaktyki – na potrzeby i na korzyść studentów.