eu_green_logo_szare.png

Erasmus+ – wyjazdy na studia

Realizowana obecnie umowa w ramach programu Erasmus+ KA131 na wyjazdy na studia:

Numer: 2023-1-PL01-KA131-HED-000113857
Czas trwania: 01.06.2023 – 31.07.2025
Całkowita kwota dofinansowania: 470 300 EUR, z czego 229 680 EUR na wyjazdy studentów wyjeżdżających na studia.

Kto może wyjechać na studia w ramach programu Erasmus+ KA131?

W programie mogą wziąć udział studenci studiów pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia (doktoranci) studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. Studenci studiów pierwszego stopnia mogą skorzystać z wyjazdu od II roku studiów.

europa.jpg

Zasady wyjazdów

  • Każdy student może wykorzystać „kapitał mobilności”, który wynosi 12 miesięcy na każdym stopniu studiów (1 miesiąc = 30 dni);
  • Na Wydziale Medycyny Weterynaryjnej (jednolite studia magisterskie) „kapitał mobilności” wynosi łącznie (studia + praktyka) 24 miesiące (1 miesiąc = 30 dni);
  • Wyjazd na studia może trwać od 2 do 12 miesięcy (1 miesiąc = 30 dni), wliczając okres praktyki/stażu jeśli jest on zaplanowany;
  • Obliczenie kwoty stypendium i rozliczenie finansowe dokonuje pracownik Działu Współpracy z Zagranicą w systemie Beneficiary Module przed wyjazdem studenta (na podstawie danych zapisanych w umowie) oraz po jego zakończeniu (na podstawie dokumentów przywiezionych z uczelni przyjmującej);
  • Minimalny czas pobytu na studiach wynosi 60 dni;
  • Skrócenie pobytu skutkuje zwrotem części stypendium;
  • Dopuszczalny okres skrócenia wyjazdu bez ponoszenia konsekwencji finansowych wynosi 5 dni. Jeżeli różnica wyniesie 5 dni lub mniej, beneficjent wykaże w systemie Beneficiary Module okres wskazany w umowie o dofinansowanie (tj. dofinansowanie nie będzie wymagało przeliczenia);
  • Stawki dotyczące wyjazdów na studia w ramach ww. umowy zostały przedstawione TUTAJ

Warunki przyznania dofinansowania dla wyjazdów osób z mniejszymi szansami (znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej oraz osób z orzeczoną niepełnosprawnością).

TESTY I KURSY JĘZYKOWE
Zachęcamy do skorzystania z testów i kursów językowych online przed wyjazdem na studia. Wszystkie informacje można znaleźć tutaj.


GREEN TRAVEL – studenci wyjeżdżający na studia

Studenci mogą ubiegać się o ryczałt (jednorazowa wypłata 50 Euro) na koszty podróży wynikające z podróży środkami lokomocji o niskiej emisji spalin, tzw. GREEN TRAVEL.

W celu uzyskania dodatkowego dofinansowania należy wypełnić DEKLARACJĘ o planowanym przebiegu podróży ze wskazaniem środka transportu. Podróż musi być realizowana przynajmniej w 51% ekologicznymi środkami transportu (np. bus, autokar, pociąg, carpooling). Ryczałt zostaje wypłacony wraz z pozostałymi komponentami stypendium Erasmus+. Podróż środkami lokomocji o niskiej emisji spalin tylko w jedną stronę nie jest uznawana za podróż w formie Green Travel. 

Na podróż typu GREEN TRAVEL mogą zostać przyznane dodatkowe maksymalnie 2 dni na podróż przed rozpoczęciem mobilności oraz 2 dni po zakończeniu mobilności:

  • Dla podróży do 799 km – 1 dodatkowy dzień (w jedną stronę)
  • Dla podróży od 800 km – 2 dodatkowe dni (w jedną stronę).

Odległość będzie naliczana na podstawie Kalkulatora odległości KE (punkt wyjścia: Wrocław, punkt docelowy: miasto uczelni/instytucji goszczącej).

Deklarowany sposób dojazdu na miejsce potwierdzany jest po powrocie w następujący sposób:
  1. Osoby, podróżujące publicznym środkiem transportu (np. bus, autokar, pociąg) zobowiązane są przesłać skany biletów potwierdzających przejazd. Data na załączanym bilecie nie może pokrywać się z terminem realizacji mobilności (daty w umowie finansowej).
  2. Osoby podróżujące na zasadzie wspólnej podróży samochodem osobowym w tym samym celu (tzw. carpooling, min. 2 osoby) zobowiązane są po zakończeniu mobilności do złożenia OŚWIADCZENIA.

Jeżeli podróż nie zostanie potwierdzona w wyżej wymieniony sposób, student zostanie wezwany do zwrotu kwoty wynikającej z uprawnień GREEN TRAVEL.

Dodatkowe finansowanie – stypendium z Urzędu Miejskiego Wrocławia

O stypendium mogą ubiegać się studenci III roku lub lat wyższych, którzy studiują na studiach jednolitych magisterskich oraz studiach I i II stopnia w systemie studiów stacjonarnych. Studenci, którzy spełniają powyższy warunek i uzyskali prawo do studiowania na uczelni zagranicznej oraz mają osiągnięcia w dziedzinie nauki mogą składać wnioski:

  • do 30 czerwca (dla semestru zimowego) w roku akademickim poprzedzającym termin udzielenia stypendium;
  • do 30 listopada (dla semestru letniego) danego roku akademickiego.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Wrocławskiego Centrum Akademickiego.


Krok po kroku

 logo_erasmusplus.png

REKRUTACJA NA STUDIA w roku akademickim 2024/2025

!!! UWAGA !!!  Rekrutacja wyłącznie w formie ONLINE!

 

4 - 15 MARCA 2024 - APLIKOWANIE

Rejestracja online oraz wysyłanie mailowo następujących informacji do Pani Krystyny Guzek krystyna.guzek@upwr.edu.pl:

  • formularz aplikacyjny (wygenerowany podczas rejestracji online) – skan z podpisem studenta i z potwierdzoną przez  dziekanat średnią
  • zaświadczenie z dziekanatu o pobieraniu stypendium socjalnego (skan)
  • zaświadczenie o stopniu niepełnosprawności (skan)
  • zaświadczenia potwierdzające działalność naukową i organizacyjną (skan)
    międzynarodowy certyfikat językowy (skan)
    zaświadczenie z SJOiNHS o zdanym egzaminie z języka obcego na UPWr (skan)
  • informacja o braku dokumentu potwierdzającego poziom językowy
  • informacja o dodatkowym języku, który student chce zdawać podczas rekrutacji: jaki język (musi to być język urzędowy kraju, w którym znajdują się wybrane przez studenta 3 uczelnie).
     

 

4 - 14 MARCA 2024 – EGZAMINY JĘZYKOWE ONLINE

Egzaminy językowe online dla studentów, którzy:

  • nie zdawali egzaminu z języka obcego na UPWr, ani na żadnej innej uczelni wyższej
  • nie posiadają międzynarodowego certyfikatu językowego ani innego certyfikatu potwierdzającego poziom języka zgodnie z systemem oceny CEFR
  • nie posiadają zagranicznej matury
  • chcą zdawać dodatkowy język obcy.

Dokładna informacja o egzaminie zostanie przesłana studentowi po złożeniu (mailowo) formularza aplikacyjnego do Pani Krystyny Guzek.

 

8 KWIETNIA 2024 - WYNIKI

Ogłoszenie wyników rekrutacji (drogą mailową).

 

  1. UCZELNIE PARTNERSKIE 
  2. UWAGA! KURSY JĘZYKOWE Z HISZPAŃSKIEGO I NIEMIECKIEGO
    • UPWr organizuje przed wyjazdem intensywne, bezpłatne kursy językowe z języka hiszpańskiego i niemieckiego dla studentów zakwalifikowanych do wyjazdu do Hiszpanii lub Niemiec.
  3. REGULAMIN WYJAZDÓW w ramach programu ERASMUS+ dostępny jest tutaj

UWAGA! Proszę używać wyłącznie maili uczelnianych, nie prywatnych

Pliki do pobrania

I. Rekrutacja – dokumenty i procedury:

Student w czasie trwającej rekrutacji musi:

  1. Zarejestrować się w systemie rekrutacji online. Student wpisuje swoje dane, wybiera 3 uczelnie, a na końcu generuje z systemu formularz aplikacyjny, który po potwierdzeniu średniej w dziekanacie, składa do Działu Współpracy z Zagranicą;

  2. Złożyć do Działu Współpracy z Zagranicą następujące dokumenty:

    • Formularz aplikacyjny, który zawiera potwierdzoną przez dziekanat średnią;

    • Międzynarodowy certyfikat językowy lub zaświadczenie o zdanym na uczelni egzaminie z języka obcego. W przypadku braku obydwu tych dokumentów student kierowany jest na egzamin do Studium Języków Obcych;

    • Zaświadczenia potwierdzające działalność organizacyjną i/lub naukową (jeśli posiada);


Rekrutacja wyłącznie w formie online. Nadsyłanie dokumentów w formie skanów do:

Krystyna Guzek
e-mail: krystyna.guzek@upwr.edu.pl 

II. Zakwalifikowanie na wyjazd – dokumenty i procedury:

Zakwalifikowany na wyjazd student wypełnia następujące dokumenty:

  1. Formularz aplikacyjny uczelni przyjmującej;

  2. Learning Agreement, czyli porozumienie o programie studiów, który powinien być przygotowany na platformie OLA (więcej informacji tutaj) i zatwierdzony online przez studenta, prodziekana na UPWr i osobę odpowiedzialną za przebieg studiów na uczelni zagranicznej. Dokument ten powinien być przygotowany na platformie OLA, chyba że uczelnia partnerska nie jest jeszcze na to przygotowana, wtedy zatwierdzenie przedmiotów odbywa się mailowo za pomocą skanów.

  3. Recognition Sheet (czyli karta zaliczeń), na którym podpisuje się prodziekan danego kierunku;

Zachęca się studentów do wypełnienia testu biegłości językowej, a następnie wzięcia udziału w kursie językowym. Więcej informacji znajduje się tutaj:

TESTY I KURSY JĘZYKOWE
Zachęcamy do skorzystania z testów i kursów językowych online przed wyjazdem na studia. Wszystkie informacje można znaleźć tutaj.



III. Podpisanie umowy finansowej na wyjazd – dokumenty i procedury:

Umowa zostaje podpisana w Dziale Współpracy z Zagranicą najpóźniej na 2 tygodnie przed wyjazdem, po przedłożeniu następujących dokumentów:

  1. Online Learning Agreement - zatwierdzone online przez studenta, prodziekana na UPWr oraz osobę odpowiedzialną w uczelni przyjmującej. Dokument ten powinien być przygotowany na platformie OLA, chyba że uczelnia partnerska nie jest jeszcze na to przygotowana, wtedy zatwierdzenie przedmiotów odbywa się mailowo za pomocą skanów.

  2. Recognition Sheet z podpisem prodziekana na UPWr;

  3. Ubezpieczenia zdrowotnego i NNW ważnego przez cały okres pobytu na studiach.

    Uwaga: NFZ wymaga zaświadczenia, które można uzyskać w Dziale Współpracy z Zagranicą.

    Uwaga: Dodatkowo student musi wypełnić online I test biegłości językowej jeśli jest dostępny.

Pliki do pobrania

  • 108.00KB [ .doc ]
    Data publikacji: 22-08-2022 10:25

    Formularz aplikacyjny

  • 183.00KB [ .doc ]
    Data publikacji: 08-06-2020 09:53

    Learning Agreement – do wypełnienia w przypadku braku możliwości wykorzystania platformy OLA

  • 67.00KB [ .doc ]
    Data publikacji: 08-06-2020 09:53

    Recognition Sheet

  1. Najpóźniej 2 tygodnie po przyjeździe do uczelni przyjmującej student przysyła do Działu Współpracy z Zagranicą (krystyna.guzek@upwr.edu.pl) skan Letter of Arrival z datą, podpisem i pieczątką osoby odpowiedzialnej na uczelni przyjmującej;

  2. W ciągu 1 miesiąca od rozpoczęcia semestru student może wprowadzić zmiany do Online Learning Agreement (Changes / During the mobility), które muszą być zatwierdzone przez prodziekana odpowiedzialnego za zaliczenie semestru oraz przez osobę odpowiedzialną w uczelni przyjmującej. Jeśli zmiany wprowadzone są do LA w formie skanów wysłanych mailem, wówczas taki zatwierdzony dokument zostaje przesłany do Działu Współpracy z Zagranicą.

Student składa w Dziale Współpracy z Zagranicą następujące dokumenty:

  1. Zaświadczenie o długości pobytu – nie później niż 2 tygodnie po zakończeniu pobytu; daty na dokumencie powinny być zgodne z datami podanymi w zawartej umowie finansowej; jeśli okres pobytu będzie krótszy o więcej niż 5 dni w porównaniu z umową, wówczas student zobowiązany będzie do zwrotu części stypendium.;
  2. Transcript of records (czyli uzyskane za granicą oceny) – nie później 1 miesiąc po zakończeniu pobytu; oryginał należy złożyć w dziekanacie, kopię w Dziale Współpracy z Zagranicą;

  3. Raport–ankieta online – student wypełni raport-ankietę online najpóźniej w terminie 30 dni od dnia zakończenia mobilności;

  4. Karta okresowych osiągnięć studenta – nie później niż 1 miesiąc po zakończeniu pobytu; kartę wydaje dziekanat po zatwierdzeniu ocen.


    Uwaga: Na końcu rozliczania wyjazdu student ma prawo złożyć podanie do właściwego dziekana o zwrot kosztów podróży. Patrz paragraf 6 Regulaminu Wyjazdów.

ekstranet_bloczek_02.png

gadzety.jpg

magnacarta-logo.jpglogo European University Associationlogo HR Excellence in Researchprzejdź do bip eugreen_logo_simple.jpgica-europe-logo.jpg