wybierz kategorie wiadomości
Zielone dachy, zielone ściany… Ekstrawagancja czy rewolucja?
22.01.2024
W tym odcinku podcastu „Mamy zielone pojęcie” dr Marta Weber-Siwirska i Weronika Marcol omawiają korzyści płynące z wdrażania w miastach zrównoważonych rozwiązań, takich jak zielone dachy czy ściany. Rozmawiają na temat źródeł tej inicjatywy i różnorodnych projektów w Polsce i Europie, a także o tym, jaką funkcję zielone dachy pełnią w przestrzeni miejskiej.
Biuro Karier – most między edukacją a karierą zawodową
18.01.2024
UPWr oferuje studentom i absolwentom kompleksową pomoc w kształtowaniu ścieżki zawodowej dzięki działalności Biura Karier. Indywidualne konsultacje, szkolenia, monitorowanie losów zawodowych absolwentów czy aktywna współpraca z firmami i instytucjami to tylko niektóre z działań, które wymieniają doradcy. Praca biura została niedawno doceniona także w Dolnośląskiej Sieci Biur Karier.
Czysta energia – kto jest dłużnikiem, a kto wierzycielem
17.01.2024
Mieszkańcy małych miast i wsi mogą odegrać kluczową rolę w transformacji energetycznej w Polsce. Właśnie te społeczności mają potencjał stworzenia lokalnych i niezależnych systemów, które gwarantują bezpieczeństwo energetyczne w całym kraju.
Rusza rekrutacja na studia II stopnia
12.01.2024
15 stycznia rozpoczyna się rekrutacja na drugi stopień studiów. Do wyboru jest 16 kierunków i 24 specjalności.
MINIATURA 7 dla trójki naukowców z UPWr
11.01.2024
Dr Katarzyna Patejuk, dr Joanna Tunikowska i dr Błażej Nowak otrzymali blisko 140 tys. złotych z Narodowego Centrum Nauki w ramach konkursu MINIATURA 7. Grant umożliwi im badania dotyczące: nowych gatunków grzybów, innowacyjnej metody leczenia guzów nowotworowych i genetycznego podłoża rodzenia przez lochy martwych prosiąt.
Analiza sensoryczna w nauce o żywności: gdzie smak spotyka innowacje
08.01.2024
W kolejnym anglojęzycznym odcinku podcastu „Mamy zielone pojęcie" prof. Edgar Chambers IV i prof. Agnieszka Kita omawiają analizę sensoryczną żywności. Zagłębiają się w jej rolę w rozwoju produktów i preferencjach konsumentów, podkreślając wkład projektu SEASONED w rozwój nauki o żywności.