wybierz kategorie wiadomości

Wojciech Myślecki: – Musimy być gotowi na wyzwania

13.12.2019

Wojciech Myślecki, profesor honorowy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu o swoich związkach z uczelnią i wyzwaniach, jakie niesie otaczająca nas rzeczywistość.

Prof. Szewrański: – Cenię samodzielność

09.12.2019

Prof. Szymon Szewrański z Katedry Gospodarki Przestrzennej UPWr o odwadze w nauce, odpowiedzialności w nauczaniu i wyzwaniach, jakie czekają społeczeństwa w najbliższych latach.

Prof. Arciszewski: – Nadchodzi czas kreatywności

04.11.2019

Prof. Tomasz Arciszewski: – Większość naukowców to wyrobnicy nauki. Oczywiście są potrzebni, ale świat zmieniają ci kreatywni, którzy potrafią zaproponować teorię względności. Dlatego tak ważne jest to, jak rozwijamy swój potencjał.

Katarzyna Bosacka na UPWr o tym, czy wiemy, co jemy

18.09.2019

Katarzyna Bosacka, dziennikarka ucząca Polaków tego, jak zdrowo jeść i jak mądrze kupować jedzenie, będzie gościem VI Święta sera i wina na Pawłowicach, 22 września.

Prof. Wiatkowski: – Czas zacząć dbać o wodę

15.07.2019

Prof. Mirosław Wiatkowski, dyrektor Instytutu Inżynierii Środowiska o suszy i wodzie, o tym, jak nauka może pomóc decydentom i co może zrobić każdy z nas, by chronić zasoby wodne.

Prof. Górski: – Bez etyki ani rusz

23.04.2019

Prof. Andrzej Górski z Instytutu Immunologii i Terapii Doświadczalnej PAN i przewodniczący Komisji ds. Etyki w Nauce o tym, dlaczego polskie uczelnie powinny wprowadzić regulaminy dotyczące kwestii etycznych.

Śmiertelny człowiek, nieśmiertelna komórka

18.04.2019

Każda komórka musi umrzeć. I to tak, by zrobić miejsce swojej następczyni. Z tej zasady wyłamują się komórki nowotworowe, które naukowcy nazywają nieśmiertelnymi. Nie tylko o nieśmiertelności rozmawiamy z profesorami Maciejem Ugorskim i Arkadiuszem Miążkiem.

Studentka UPWr ratuje małpy w Azji

03.04.2019

Karolina Nowacka, studentka Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt UPWr studiuje w Chinach i jest wolontariuszką w ośrodku, do którego trafiają małpy konfiskowane handlarzom.

Rektor Trziszka doktorem honoris causa Uniwersytetu Medycznego

14.03.2019

Rektor UPWr Tadeusz Trziszka wyróżniony tytułem doktora honoris causa Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. „Głosowi Uczelni” profesor opowiada o wieloletniej współpracy ze środowiskiem medyków.

Prof. Rywińska: – Drożdże to mój konik

11.03.2019

Anita Rywińska w Belwederze odebrała nominację profesorską.„Głosowi Uczelni” mówi o zagadkach biotechnologii, możliwościach niekonwencjonalnych drożdży, miłości do chemii i… łucznictwa.

Dawid Myśliwiec: – Liczą się fakty, nie opinie

25.02.2019

Dawid Myśliwiec, chemik i popularyzator nauki o myśleniu magicznym, antyszczepionkowcach, postępie i o tym, co nas czeka w nauce. Youtuber z „Uwaga! Naukowy bełkot” będzie gościem IX Szalonej Studenckiej Nocy Naukowej w czwartek na UPWr.

Weterynarz za granicą

20.02.2019

O pracy weterynarza w Wielkiej Brytanii opowiada absolwent Wydziału Medycyny Weterynaryjnej UPWr, Paweł Bekas, a Studium Języków Obcych poleca aplikację do nauki specjalistycznego języka weterynaryjnego.

Pierwszy Polak w Radzie Zarządzającej ILRS

18.02.2019

Międzynarodowa Służba Pomiarów Laserowych (ang. International Laser Ranging Service, ILRS) zakończyła wybory do Rady Zarządzającej na kadencję 2019-2020. Jednym z dwóch członków rady z mianowania został prof. Krzysztof Sośnica.

Z UPWr do Ilinois – by badać pszczoły

04.02.2019

Dr Magda Mielczarek z Pracowni Biostatystyki w Katedrze Genetyki jedzie do Pracowni Biostatystyki i Bioinformatyki na Uniwersytecie Illinois – jednej z najlepszych placówek tego typu na świecie.

Artur Andrus: – Pomagam, bo mnie też ktoś pomógł

31.01.2019

Artur Andrus, gwiazda jubileuszowego Koncertu Noworocznego nie tylko o polskiej scenie kabaretowej, ale też o dewizie, jaką kieruje się w życiu i o tym, dlaczego warto pomagać.

Wieczory Pawłowickie – co przed nami?

25.01.2019

Prof. Jan Twardoń, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Pałacu Wrocław Pawłowice o planach nie tylko koncertowych.

Prof. Wojdyło w Radzie Narodowego Centrum Nauki

21.01.2019

Prof. Aneta Wojdyło członkiem Rady Narodowego Centrum Nauki na czteroletnią kadencję od 2018 do 2022 roku. Nominację odebrała podczas gali otwarcia nowej siedziby NCN w Krakowie z rąk ministra nauki i szkolnictwa wyższego – Jarosława Gowina.

Studenci z Chin o ogrodnictwie

15.01.2019

Studenci polsko-chińskiej specjalności z ogrodnictwa spędzili we Wrocławiu prawie rok – o studiach, zwiedzaniu Polski i Europy, kulturze i nauce języka opowiada w ich imieniu Siyuan Wang.