eu_green_logo_szare.png

Aktualności

Szkoła letnia UPWr Intensive Course

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu zorganizował intensywny program letni w pierwszych dniach lipca, poświęcony rozwijaniu wiedzy i umiejętności międzynarodowych doktorantów nauk przyrodniczych. Jest to jedna z wielu aktywności w ramach projektu STER - "International Interdisciplinary Doctoral School - at the HEART of BioBased University , którego szefem jest prof. Małgorzata Korzeniowska.

Program szkoły letniejzostał zaprojektowany tak, by sprostać oczekiwaniom doktorantów zainteresowanych naukami przyrodniczymi, oferując cztery specjalistyczne kursy: „Nauki o żywności i żywieniu", „Biologia i nauki weterynaryjne", „Nauki o środowisku" oraz kurs interdyscyplinarny, dostępny dla wszystkich doktorantów, niezależnie od ich dyscypliny naukowej. Każdy kurs był zorganizowany tak, aby obejmować zarówno teoretyczne wykłady, jak i warsztaty praktyczne, prowadzone przez ekspertów.

Trzydniowe wydarzenie zostało podzielone na dwie odrębne części: Pierwszego dnia uczestnicy brali udział w intensywnych wykładach na kampusie UPWr, zdobywając teoretyczną wiedzę i najnowsze informacje badawcze. Kolejne dni były poświęcone interaktywnym warsztatom, podczas których studenci stosowali swoją teoretyczną wiedzę w praktycznych scenariuszach, co sprzyjało głębszemu zrozumieniu tematów.

Kurs „Nauki o żywności i żywieniu" obejmował warsztaty, takie jak „Urban sprawl vs ridding farmers of farmland", które badały wpływ rozrastania się miast na grunty rolne i podkreślały znaczenie rolnictwa miejskiego. Kolejne warsztaty poruszały problem promowania innowacyjnych metod wymiany towarów rolnych między obszarami miejskimi i wiejskimi. Dodatkowo, jedna z sesji koncentrowała się na integracji społeczności bezdomnych w produkcję żywności miejskiej i utrzymanie zielonych przestrzeni.

summer school
Uczestnicy szkoły letniej
fot. archiwum prywatne

Kurs „Biologia i nauki weterynaryjne" obejmował eksplorację różnorodności biologicznej w ogrodzie zoologicznym i botanicznym we Wrocławiu, promując znaczenie bioróżnorodności i ochrony środowiska. W ramach kursu odbyły się m.in. warsztaty dotyczące roli niekodujących RNA w wczesnym wykrywaniu raka, oferując praktyczne doświadczenia w zaawansowanych technikach biologii molekularnej.

Kurs „Nauki o środowisku" oferował warsztaty, takie jak „Rewitalizacja betonozy", gdzie uczestnicy opracowywali koncepcje rewitalizacji obszarów miejskich, aby przeciwdziałać zjawiskom betonozy i wysp cieplnych. Zaś kolejna sesja skupiała się m.in. na zarządzaniu wodą w miastach, podczas której uczestnicy tworzyli plany poprawy jakości wody.

Kurs interdyscyplinarny obejmował sesję prowadzoną przez prof. Jana Kazaka, która wprowadzała koncepcję zaangażowania publicznego w projekty badawcze. Uczestnicy analizowali różne projekty, aby zidentyfikować sposoby angażowania społeczeństwa w badania naukowe i opracowywali koncepcje włączania społeczeństwa w swoje tematy badawcze. Na kolejnych warsztatach dotyczących narzędzii AI dla innowacji badawczych, uczestnicy dowiadywali się jak wykorzystywać m.in. ChatGPT, do ulepszania procesów badawczych, obejmując techniki przeglądów literatury, analizy danych i generowania hipotez.

Powrót
29.07.2024
Głos Uczelni
wydarzenia

magnacarta-logo.jpglogo European University Associationlogo HR Excellence in Researchprzejdź do bip eugreen_logo_simple.jpgica-europe-logo.jpglogo-1.png