Mamy pierwsze i trzecie miejsce w konkursie Genius Universitatis
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu został nagrodzony w konkursie Genius Universitatis na najlepsze kampanie kreatywne polskich uczelni. Doceniono uczelnianego TikToka i film z życzeniami świątecznymi, w którym wystąpił sam rektor prof. Bosy.
Konkurs Genius Universitatis organizowany jest przez Fundację Perspektywy. Ma wyłonić najlepszą kreatywną kampanię szkół wyższych. Uczelnie mogą zgłaszać do konkursu prace w kilku kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny i nowość – Genius Ad dla niestandardowych prac, które „nie mieszczą się” w pozostałych kategoriach.
Statuetka za kampanię w mediach społecznościowych fot. Isabelle Sigrist
W tym roku odbyła się jego 11. edycja. Kapituła konkursowa, którą tworzy zespół ekspertów zewnętrznych, m.in. z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Szkoły Mistrzów Reklamy, Stowarzyszenia Marketingu SMB, Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu czy Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, oceniała nowatorskość pomysłu, estetykę i wartości artystyczne oraz spójności z wartościami uczelni i przyjazności charakteru przekazu.
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu znalazł się w gronie laureatów konkursu w kategoriach: kampania w mediach społecznościowych – 1 miejsce i video online –3 miejsce.
Kampania w mediach społecznościowych – promocja odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami domowymi na TikToku
Kampania okazała się w konkursie Genius Universitatis bezkonkurencyjna. Jury przyznało jej zasłużone pierwsze miejsce, bo jej zasięg przekroczył granice jednego medium. Filmy promujące profilaktykę chorób zwierzęcych i odpowiedzialną opiekę nad domowymi pupilami okazały się nie tylko hitem TikToka, ale pokazywały je również media o lokalnym i ogólnopolskim zasięgu.
„Kleszcze są złowieszcze”, czyli film-piosenka promująca zabezpieczanie psów przed kleszczami przez cały rok i budująca świadomość chorób odkleszczowych, szybko stała się viralem – zobaczyło ją ponad 720 tys. użytkowników. W kampanii powstały również filmy tłumaczące zasady udzielania pierwszej pomocy zwierzętom, prezentujące specjalistyczny sprzęt medyczny służący do ratowania życia zwierzętom i promujące zakaz używania fajerwerków w sylwestra i Nowy Rok. Ten ostatni również stał się viralem – temat wciąż budzi silną polaryzację, a tiktokerzy UPWr odwołując się zarówno do emocji, jak i fachowej wiedzy pokazali, po której stronie jest racja wynikająca z poczucia odpowiedzialności. Na samym TikToku film ma niemal 140 tys. wyświetleń. Filmiki przyczyniły się do rozwinięcia stosunkowo nowego konta UPWr na TikToku – powstało w marcu 2022 r., ma prawie 22 tys. obserwatorów, filmy zebrały ponad milion polubień, a profil jest najpopularniejszym profilem wśród polskich uczelni.
Konto prowadzi dwoje studentów weterynarii – Kamila Kuźniak i Kamil Kempiński.
Video online – klimaty świątecznych filmowych hitów, czyli jak rektor UPWr został sam w domu
W konkursie Genius Universitatis film z udziałem rektora prof. Jarosława Bosego zajął wysokie trzecie miejsce, biorąc pod uwagę fakt, że była to najpopularniejsza kategoria – było w niej najwięcej zgłoszeń.
Na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu powstaje od dwóch lat tradycja świątecznych życzeń od rektora z okazji Bożego Narodzenia. Inspiracją są popularne świąteczne filmy.
Pierwszym był „Love Actually”, znany pod polskim tytułem „To właśnie miłość”. W 2021 roku rektor UPWr, nawiązując do konkretnych scen z tego właśnie filmu... przekładał kartki z życzeniami. W 2022 roku uratował zaś święta tak, jak w najbardziej znanym świątecznym przeboju – „Kevin sam w domu”, czyli „Home Alone”. W gabinecie rektora, ale też na korytarzu i w holu gmachu głównego uczelni zagrały więc resoraki, żywy pająk, wiszące puszki z farbami, pizza. Cytatów było więcej, a całości obrazu dopełniła mina rektora stojącego przed lustrem. Wszystko niczym w oryginale, ale w towarzystwie fantastycznych głosów Chóru Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wykonującego utwór „Carol of the Bells”.
Film został entuzjastycznie przyjęty nie tylko przez środowisko akademickie, ale odbił się głośnym echem także w mediach regionalnych i ogólnopolskich. Doceniono dystans prof. Jarosława Bosego do siebie, odwagę do zmierzenia się z legendą pop kultury, jaką jest opowieść o Kevinie, jak i profesjonalne wykonanie tej niekonwencjonalnej formy świątecznego przesłania.
Pojawiły się w Internecie głosy, że uniwersytety nie powinny prowadzić kont na TikToku, że to niepoważne, że to nie miejsce dla instytucji naukowych. Sukces konta Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu udowodnił jednak, że TikTok to jak najbardziej miejsce dla uczelni, mogące zarówno bawić, jak i edukować widzów.
Uniwersytet Przyrodniczy nagrodzony w konkursie Genius Universitatis na najlepsze reklamy polskich uczelni. Doceniono uczelniany mural, który powstał w ramach obchodów 70-lecia UPWr i jest nie tylko piękną, edukacyjną ilustracją, ale też hotelem dla pszczół murarek. Otrzymaliśmy nagrodę specjalną – Best Genius.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu zapewnienia prawidłowego jej działania. Te pliki cookies pozostaną aktywne zawsze, nie ma możliwości wyboru w tym zakresie, ponieważ są to pliki cookies, dzięki którym strona funkcjonuje w prawidłowy sposób. W tych plikach cookies zapisana zostanie informacja o ustawieniach plików cookies użytkownika. Dodatkowo wykorzystywane są pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z narzędzi zewnętrznych. Więcej informacji w polityce prywatności.
Cel
Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) związanych z reklamami.
Zgoda
Określa stan zgody na wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.
Zgoda
Określa stan zgody na reklamy spersonalizowane.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) dotyczących statystyk, np. czasu trwania wizyty.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych, które obsługują funkcje witryny lub aplikacji, np. ustawień języka.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych dotyczących personalizacji, np. rekomendacji filmów
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i inne mechanizmy ochrony użytkowników.