eu_green_logo_szare.png

Aktualności

Mamy pierwsze i trzecie miejsce w konkursie Genius Universitatis

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu został nagrodzony w konkursie Genius Universitatis na najlepsze kampanie kreatywne polskich uczelni. Doceniono uczelnianego TikToka i film z życzeniami świątecznymi, w którym wystąpił sam rektor prof. Bosy.

Konkurs Genius Universitatis organizowany jest przez Fundację Perspektywy. Ma wyłonić najlepszą kreatywną kampanię szkół wyższych. Uczelnie mogą zgłaszać do konkursu prace w kilku kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny i nowość – Genius Ad dla niestandardowych prac, które „nie mieszczą się” w pozostałych kategoriach.

statuetka.jpg
Statuetka za kampanię w mediach społecznościowych
fot. Isabelle Sigrist

W tym roku odbyła się jego 11. edycja. Kapituła konkursowa, którą tworzy zespół ekspertów zewnętrznych, m.in. z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Szkoły Mistrzów Reklamy, Stowarzyszenia Marketingu SMB, Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu czy Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, oceniała nowatorskość pomysłu, estetykę i wartości artystyczne oraz spójności z wartościami uczelni i przyjazności charakteru przekazu.

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu znalazł się w gronie laureatów konkursu w kategoriach: kampania w mediach społecznościowych – 1 miejsce i video online –3 miejsce.

Kampania w mediach społecznościowych – promocja odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami domowymi na TikToku

Kampania okazała się w konkursie Genius Universitatis bezkonkurencyjna. Jury przyznało jej zasłużone pierwsze miejsce, bo jej zasięg przekroczył granice jednego medium. Filmy promujące profilaktykę chorób zwierzęcych i odpowiedzialną opiekę nad domowymi pupilami okazały się nie tylko hitem TikToka, ale pokazywały je również media o lokalnym i ogólnopolskim zasięgu. 


„Kleszcze są złowieszcze”, czyli film-piosenka promująca zabezpieczanie psów przed kleszczami przez cały rok i budująca świadomość chorób odkleszczowych, szybko stała się viralem – zobaczyło ją ponad 720 tys. użytkowników. W kampanii powstały również filmy tłumaczące zasady udzielania pierwszej pomocy zwierzętom, prezentujące specjalistyczny sprzęt medyczny służący do ratowania życia zwierzętom i promujące zakaz używania fajerwerków w sylwestra i Nowy Rok. Ten ostatni również stał się viralem – temat wciąż budzi silną polaryzację, a tiktokerzy UPWr odwołując się zarówno do emocji, jak i fachowej wiedzy pokazali, po której stronie jest racja wynikająca z poczucia odpowiedzialności. Na samym TikToku film ma niemal 140 tys. wyświetleń. Filmiki przyczyniły się do rozwinięcia stosunkowo nowego konta UPWr na TikToku – powstało w marcu 2022 r., ma prawie 22 tys. obserwatorów, filmy zebrały ponad milion polubień, a profil jest najpopularniejszym profilem wśród polskich uczelni.

Konto prowadzi dwoje studentów weterynarii – Kamila Kuźniak i Kamil Kempiński.

Video online – klimaty świątecznych filmowych hitów, czyli jak rektor UPWr został sam w domu

W konkursie Genius Universitatis film z udziałem rektora prof. Jarosława Bosego zajął wysokie trzecie miejsce, biorąc pod uwagę fakt, że była to najpopularniejsza kategoria – było w niej najwięcej zgłoszeń. 

Na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu powstaje od dwóch lat tradycja świątecznych życzeń od rektora z okazji Bożego Narodzenia. Inspiracją są popularne świąteczne filmy.


Pierwszym był „Love Actually”, znany pod polskim tytułem „To właśnie miłość”. W 2021 roku rektor UPWr, nawiązując do konkretnych scen z tego właśnie filmu... przekładał kartki z życzeniami. W 2022 roku uratował zaś święta tak, jak w najbardziej znanym świątecznym przeboju – „Kevin sam w domu”, czyli „Home Alone”. W gabinecie rektora, ale też na korytarzu i w holu gmachu głównego uczelni zagrały więc resoraki, żywy pająk, wiszące puszki z farbami, pizza. Cytatów było więcej, a całości obrazu dopełniła mina rektora stojącego przed lustrem. Wszystko niczym w oryginale, ale w towarzystwie fantastycznych głosów Chóru Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wykonującego utwór „Carol of the Bells”.

Film został entuzjastycznie przyjęty nie tylko przez środowisko akademickie, ale odbił się głośnym echem także w mediach regionalnych i ogólnopolskich. Doceniono dystans prof. Jarosława Bosego do siebie, odwagę do zmierzenia się z legendą pop kultury, jaką jest opowieść o Kevinie, jak i profesjonalne wykonanie tej niekonwencjonalnej formy świątecznego przesłania.

is

Powrót
13.03.2023
Głos Uczelni
studenci
sukcesy

magnacarta-logo.jpglogo European University Associationlogo HR Excellence in Researchprzejdź do bip eugreen_logo_simple.jpgica-europe-logo.jpg