eu_green_logo_szare.png

Aktualności

Budżet Partycypacyjny UPWr: poznaliśmy zwycięskie projekty

Laboratorium Nowoczesnej Dydaktyki SALA 2.21 oraz „Szklarnia – Chill&Study” – wspólna przestrzeń do nauki i odpoczynku na Kampusie Biskupin – to zwycięskie projekty w trzeciej już edycji Budżetu Partycypacyjnego UPWr. Pierwszy z nich to inicjatywa pracownicza, drugi – studencka.

Sześć projektów pracowniczych i pięć studenckich rywalizowała w trzeciej edycji Budżetu Partycypacyjnego UPWr, którego hasło przewodnie brzmiało: „Wykorzystaj szansę – dajemy finanse”. Na projekty tegorocznego budżetu przeznaczono łącznie 100 tysięcy złotych (50 tys. – na pracownicze i 50 tys. – na studenckie). Głosowało 1011 osób (575 studentów i 436 pracowników).

W przypadku projektów pracowniczych rywalizacja była bardzo zacięta. Poza zwycięskim projektem – „Laboratorium Nowoczesnej Dydaktyki SALA 2.21”, na który oddano 102 głosy (23,4 % głosów), zainteresowaniem pracowników cieszyły się też: „Rewitalizacyjne przekształcenie obszaru najstarszej kwatery drzew owocowych w kolekcję starych odmian jabłoni w Stacji Badawczo-Dydaktycznej w Samotworze” (87 głosów) oraz „Laboratorium snu – czyli strefa uzupełniania niedoborów snu w przerwach między zajęciami” (85 głosów).

Laboratorium Nowoczesnej Dydaktyki SALA 2.21

„Laboratorium Nowoczesnej Dydaktyki SALA 2.21” to projekt zgłoszony przez prof. Szymona Szewrańskiego. Ma on na celu stworzenie nowoczesnego środowiska edukacyjnego, które będzie odpowiadać potrzebom akademickiego tutoringu, aktywnego nauczania oraz pracy warsztatowo-trenerskiej. 

laboratorium_nowoczesnej_dydaktyki_3.png
Wizualizacja Laboratorium Nowoczesnej Dydaktyki SALA 2.21

Przez adaptację wyposażenia i aranżację przestrzeni, sala dydaktyczna 2.21 H w budynku GIH zostanie przystosowana do różnorodnych form edukacji, w tym nauczania opartego na metodach problem-based i challenge-based, spotkań tutorskich, mentoringowych, a także kursów doskonalących dla nauczycieli. Dodatkowo, przestrzeń zostanie wyposażona w narzędzia umożliwiające prowadzenie telekonferencji i warsztatów hybrydowych, co sprzyjać będzie transnarodowej i wielkokulturowej nauce.

Wspólna przestrzeń do nauki i odpoczynku na Kampusie Biskupin

W grupie projektów studenckich bezkonkurencyjny okazał się projekt „Szklarnia – Chill&Study” – wspólna przestrzeń do nauki i odpoczynku na Kampusie Biskupin”, na który oddano 383 głosy (66,6 %). Zgłosiły go Julia Ratajczak i Karolina Kelner.

Ma on na celu przekształcenie wnętrza byłego bufetu i patio w budynku F8 na Kampusie Biskupin, wykorzystując naturalne elementy. Jak czytamy w opisie „Szklarnia" będzie otoczonym roślinami i słońcem miejscem do nauki, odpoczynku, pracy grupowej i integracji dla studentów i pracowników UPWr.

szklarnia_-_chillstudy-01.png
Tak ma wyglądać nowa przestrzeń do nauki i odpoczynku na Kampusie Biskupin

Dawne pomieszczenie bufetu zaadaptowano do aktualnych potrzeb studentów i pracowników. Nieużytkowaną część gastronomiczną pomieszczenia oddzielono kotarą, którą traktuje się jako tymczasową barierę do momentu znalezienia najemcy na część gastronomiczną.

Projekt dzieli przestrzeń na strefy pracy grupowej, indywidualnej i odpoczynku, przewidując także regał do bookcrossingu. W projekcie zaplanowano usunięcie fragmentu patio na rzecz roślin owadopylnych i brzozy, utworzenie tablicy ogłoszeń i zainstalowanie zbiornika na deszczówkę.

mm

magnacarta-logo.jpglogo European University Associationlogo HR Excellence in Researchprzejdź do bip eugreen_logo_simple.jpgica-europe-logo.jpg