Uniwersytet Przyrodniczy w akademickiej strategii miasta
Kampania w Czechach, Niemczech i na Słowacji. Aplikacja mobilna po polsku i po angielsku. Przejrzysty portal internetowy – w kilku wersjach językowych. Gmina chce budować markę Akademicki Wrocław, która będzie promować wszystkie uczelnie miasta.
Wrocław przyjął strategię promocji miasta jako ośrodka akademickiego – to efekt badań przeprowadzonych w 2015 roku przez Beeline Research&Consulting oraz konsultacji z przedstawicielami uczelni.
Ponad 300 lat tradycji akademickiej, wybitne nazwiska światowej nauki na czele z noblistami Ottonem Sternem, Maksem Bornem, Erwinem Schrödingerem (kojarzonym ze słynnym kotem, czyli paradoksu, opublikowanego w 1935 roku w trzech częściach artykułu „Obecna sytuacja w mechanice kwantowej”, w którym autor zastanawiał się nad zastosowaniem interpretacji kopenhaskiej mechaniki kwantowej w odniesieniu do przedmiotów codziennego użytku, a dokładniej nad tworzeniem „przekładni” ze świata obiektów nano, w skali atomowej do świata makroskopowego, opisywanego w kategoriach prawdopodobieństwa zdarzeń losowych), Karlem von Frish czy Reinhardem Seltenem.
fot. Shutterstock
Rok akademicki 2016/2017 we Wrocławiu rozpoczęło blisko 112 tysięcy studentów. Tylko co czwarty z nich jest wrocławianinem, pozostali na studia przyjeżdżają. W ciągu roku wydają ponad 1 miliard złotych, głównie na mieszkanie i utrzymanie się w mieście. Nic więc dziwnego, że potencjał jedenastu uczelni publicznych i ponad dwudziestu niepublicznych jest jednym z kluczowych elementów strategii promocyjnej Wrocławia. Tak powstała marka Study in Wroclaw – czyli SIW, dzięki której Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej chce promować Wrocław jako ośrodek akademicki, studia na wrocławskich uczelniach i same uczelnie.
– Dzięki przeprowadzonym badaniom poznaliśmy wizerunek Wrocławia jako miejsca do studiowania w oczach mieszkańców samego miasta, Dolnego Śląska, a także innych regionów Polski. Dało nam to możliwość wypracowania strategicznych działań, jakie mamy zamiar podjąć w perspektywie do roku 2021 we współpracy z uczelniami. Jestem przekonany, że ta formuła pozwoli na wzmocnienie marki Wrocławia i jednocześnie będzie zgodna z realizacją celów poszczególnych uczelni – mówi prezes ARAW, Dariusz Ostrowski.
fot. Shutterstock
Przygotowana strategia przewiduje opracowanie wspólnej oferty – m.in. poprzez portal internetowy po polsku, angielsku, niemiecku, francusku, hiszpańsku, rosyjsku i ukraińsku zlinkowany ze stronami poszczególnych uczelni, organizowanie cyklicznej i wspólnej imprezy w formule „drzwi otwartych” połączonej z festiwalem nauki, promowanie osiągnięć badawczych i naukowych, atrakcyjnych staży, praktyk również dzięki ambasadorom SIW i absolwentom.
W tej strategii uczestniczy również Uniwersytet Przyrodniczy.
fot. Shutterstock
– Akademicki Wrocław, do którego przyjeżdża wielu młodych ludzi z rożnych zakątków Polski rzeczywiście jest rozpoznawalny w kraju – przyznaje Dorota Sikora, dyrektor Biura Promocji i Informacji UPWr. – Nie możemy jednak spocząć na laurach. Inne miasta nie śpią. Modelowa współpraca władz miasta i uczelni wrocławskich, która dała nam wysoką pozycję, powinna być poszerzana. Mamy pomysły, mamy zasoby – musimy zacząć wspólnie działać. Innym ważnym problemem jest promocja Wrocławia jako ośrodka akademickiego zagranicą. Tu uczelnie wrocławskie również powinny zewrzeć szyki i budować wspólny wizerunek – dodaje dr Sikora, której wtóruje Paulina Boroń-Kacperek, dyrektor Biura Rekrutacji UPWr: – Umiędzynarodowienie to jeden z istotniejszych wskaźników oceny każdej uczelni. Ale wszyscy, zwłaszcza teraz, kiedy dotyka nas niż demograficzny, walczymy w czasie naboru o każdego studenta. Wrocławskie uczelnie mają dobrą ofertę edukacyjną. Miasto jest atrakcyjne dla młodych ludzi, którzy chwalą, że dobrze się tu mieszka i dobrze się tu uczy. Strategia wspólnej promocji, a nie rywalizacji powinna być kluczowa dla całego środowiska akademickiego Wrocławia.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu zapewnienia prawidłowego jej działania. Te pliki cookies pozostaną aktywne zawsze, nie ma możliwości wyboru w tym zakresie, ponieważ są to pliki cookies, dzięki którym strona funkcjonuje w prawidłowy sposób. W tych plikach cookies zapisana zostanie informacja o ustawieniach plików cookies użytkownika. Dodatkowo wykorzystywane są pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z narzędzi zewnętrznych. Więcej informacji w polityce prywatności.
Cel
Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) związanych z reklamami.
Zgoda
Określa stan zgody na wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.
Zgoda
Określa stan zgody na reklamy spersonalizowane.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) dotyczących statystyk, np. czasu trwania wizyty.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych, które obsługują funkcje witryny lub aplikacji, np. ustawień języka.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych dotyczących personalizacji, np. rekomendacji filmów
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i inne mechanizmy ochrony użytkowników.