Po raz czwarty finał międzynarodowej szkoły letniej Climate-KIC odbył się na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Program łączy studentów, doktorantów i młodych przedsiębiorców z całej Europy zainteresowanych klimatem.
The Journey to największa europejska szkoła letnia poświęcona zagadnieniom ochrony klimatu. W 2017 r. wzięło w niej udział ponad 200 studentów z 46 państw, reprezentujących 50 różnych dziedzin nauki – od architektury i designu po inżynierię środowiska i geochemię.
W ciągu pierwszych czterech tygodni uczestnicy jeżdżą po Europie, biorą udział w warsztatach, wykładach i wizytach studyjnych w miejscach związanych z kształtowaniem zmian klimatycznych, zarządzaniem i ochroną środowiska naturalnego oraz w instytucjach nadzorujących i ustawodawczych. Zdobywają wiedzę na temat zmian klimatycznych i ekologii, przedsiębiorczości i marketingu, uczą się tworzyć startupy i w międzynarodowych grupach pracują nad unikatową koncepcją ekologicznego biznesu.
fot. Janusz Gajdamowicz
W piątym tygodniu prawie 80 uczestników reprezentujących 29 różnych krajów (m.in. Brazylię, Bułgarię, Chiny, Kolumbię, Chorwację, Czechy, Danię, Estonię, Etiopię, Francję, Niemcy, Islandię, Indie, Irlandię, Włochy, Japonię, Litwę, Malawi, Meksyk, Holandię, Nigerię, Portugalię, Rumunię, Rosję, Słowację, Hiszpanię, Szwecję, Szwajcarię i Wielką Brytanię) przyjechało na Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.
Ostatni tydzień to dla nich intensywny czas pracy nad ostateczną formą biznesplanu i finałową prezentacją, którą w 3 minuty muszą przekonać jury, że to właśnie ich pomysł jest najbardziej innowacyjny, ma największe szanse powodzenia i realnie wpłynie na poprawę stanu środowiska. A nie jest to takie łatwe – w jury zasiadają przedstawiciele uczelni, Climate-KIC i KIC-Raw Materials, reprezentanci biznesu i osoby ściśle związane z promocją i rozwijaniem idei startupów. Sędziowie mieli również czas na zadawanie pytań i sprawdzenie, czy uczestnicy aby na pewno przemyśleli każdy aspekt swojego biznesu.
fot. Janusz Gajdamowicz
Wśród 14 projektów przedstawionych w błyskawicznych prezentacjach znalazły się pomysły na zrównoważony system chłodzenia mieszkań, farmy jadalnych owadów sprzedawane w Szwajcarii, farmy miejskie w Utrechcie, urządzenia do oczyszczania powietrza zrobione z odpadów po produkcji oliwy z oliwek, elastyczne miejsca do pracy pokryte mchem, wielofunkcyjne meble, przedłużanie życia hotelowych materacy i rozpowszechnianie idei zielonych dachów.
Za najlepszy pomysł na biznes jury uznało projekt SwimAware, czyli stroje kąpielowe produkowane w 100% z plastiku z recyklingu. Ideę doceniła również publiczność. Za najlepszą prezentację – O.Live (urządzenia do oczyszczania powietrza), natomiast za najlepszy biznesplan – Moss (miejsca do pracy pokryte mchem) i Roofolution (zielone dachy).
Najlepszy pomysł na biznes miała ekipa SwimAware, która chce produkować stroje kąpielowe z plastiku z recyklingu. Na zdjęciu z jury fot. Janusz Gajdamowicz
Ta strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu zapewnienia prawidłowego jej działania. Te pliki cookies pozostaną aktywne zawsze, nie ma możliwości wyboru w tym zakresie, ponieważ są to pliki cookies, dzięki którym strona funkcjonuje w prawidłowy sposób. W tych plikach cookies zapisana zostanie informacja o ustawieniach plików cookies użytkownika. Dodatkowo wykorzystywane są pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z narzędzi zewnętrznych. Więcej informacji w polityce prywatności.
Cel
Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) związanych z reklamami.
Zgoda
Określa stan zgody na wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.
Zgoda
Określa stan zgody na reklamy spersonalizowane.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) dotyczących statystyk, np. czasu trwania wizyty.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych, które obsługują funkcje witryny lub aplikacji, np. ustawień języka.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych dotyczących personalizacji, np. rekomendacji filmów
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i inne mechanizmy ochrony użytkowników.