Studenci gospodarki przestrzennej na zajęciach w ministerstwie
W ramach ćwiczeń z funduszy unijnych studenci gospodarki przestrzennej wcielili się w pracowników Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju i wzięli udział w warsztatach dotyczących planowania polityki rozwoju.
Studenci gospodarki przestrzennej podczas ćwiczeń z przedmiotu fundusze unijne wymyślili projekty, które mogłyby pozyskać dofinansowanie z Unii Europejskiej, wypełnili niezbędną dokumentację, a najlepsi wzięli również udział w warsztatach w Departamencie Strategii Rozwoju Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju.
fot. archiwum
– Wsadziliśmy studentów w buty pracowników departamentu, którzy piszą wnioski o unijne dofinansowania, co idealnie wpisuje się w zakres tego przedmiotu. Rozbiliśmy to na dwa etapy – najpierw dwie wizyty przedstawiciela ministerstwa, czyli Marty Bochenkiewicz, również absolwentki gospodarki przestrzennej na UPWr, u nas i przedstawienie zadań departamentu, kierunku, w którym ministerstwo chce iść i doprecyzowanie zadania studentów. Studenci przez cały semestr realizowali projekty, konsultując je ze mną i zdalnie z ministerstwem. Później, kiedy ze wszystkich projektów zostały wybrane trzy najlepsze – ich twórcy pojechali do ministerstwa na warsztaty dotyczące planowania polityki rozwoju, gdzie też zaprezentowali i mieli szansę przedyskutować swoje pomysły, posłuchać, co ministerstwo ma do powiedzenia na ich temat. Okazało się, że dwa bardzo podobne są już realizowane, trzeci bardzo się spodobał, bo nikt na niego wcześniej nie wpadł – opowiada dr Jan Kazak z Katedry Gospodarki Przestrzennej na Wydziale Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, prowadzący zajęcia.
fot. archiwum
Wyróżnione projekty to:
„Eko-transport – ekologiczny i funkcjonalny transport w średnich miastach” stworzony przez studentów: Magdalenę Szczepaniak, Jakuba Szczepańskiego i Karola Żuka. Jego celem było wprowadzenie ekologicznego i funkcjonalnego transportu miejskiego z wykorzystaniem autobusów elektrycznych w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców na terenie całego kraju;
„Eko-zasięg”, którego twórcami byli Agnieszka Fabianowicz, Magdalena Łopuszańska i Aleksandra Besser, zakładał wprowadzenie nowej funkcji do istniejącej już aplikacji GEOPORTAL MOBILE. Na bazie istniejącego systemu GPS studenci chcieli stworzyć mapę miejsc postojowych i ładowania aut elektrycznych z uwzględnieniem odległości, jaką można przejechać na danej baterii;
„Platforma zwiększająca partycypację społeczeństwa w projekty rządowe oraz umożliwiająca dostęp do e-administracji”, w którym Tomasz Stuła, Marta Zachodny i Aleksandra Stężały zaplanowali utworzenie platformy internetowej kompatybilnej z geoportalem, pozwalającej na czynny udział w konsultacjach społecznych projektów oferowanych przez administrację. Dodatkowo platforma miałaby zapewniać też szybki i łatwy kontakt z urzędami.
fot. archiwum
Jak mówią studenci, taka forma zajęć to praktyczna realizacja tego, czego to tej pory uczyli się w teorii. – To coś zupełnie innego, przełamanie rutyny codziennych zajęć – myślę, że nie było niezadowolonych studentów – a do tego daje możliwość zdobycia zupełnie innego doświadczenia, poszerzenia wiedzy i umiejętności – mówi Agnieszka Fabianowicz. – Wiemy jak to wygląda od wewnątrz, jak wygląda praca w ministerstwie i jak w przyszłości może wyglądać nasza praca – dodaje Karol Żuk.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu zapewnienia prawidłowego jej działania. Te pliki cookies pozostaną aktywne zawsze, nie ma możliwości wyboru w tym zakresie, ponieważ są to pliki cookies, dzięki którym strona funkcjonuje w prawidłowy sposób. W tych plikach cookies zapisana zostanie informacja o ustawieniach plików cookies użytkownika. Dodatkowo wykorzystywane są pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z narzędzi zewnętrznych. Więcej informacji w polityce prywatności.
Cel
Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) związanych z reklamami.
Zgoda
Określa stan zgody na wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.
Zgoda
Określa stan zgody na reklamy spersonalizowane.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) dotyczących statystyk, np. czasu trwania wizyty.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych, które obsługują funkcje witryny lub aplikacji, np. ustawień języka.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych dotyczących personalizacji, np. rekomendacji filmów
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i inne mechanizmy ochrony użytkowników.