eu_green_logo_szare.png

Aktualności

Nowe narzędzie dla naukowców

JoVE, czyli Journal of Visualized Experiments to ponad 8 tysięcy publikacji wideo zrealizowanych w laboratoriach najlepszych instytucji badawczych. Naukowcy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu mają do nich dostęp.

Biblioteka Główna Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wykupiła dostęp do sześciu sekcji JoVE – Journal of Visualized Experiments. JoVE to wiodący producent i wydawca wideo-artykułów w dziedzinie nauk ścisłych, medycyny i inżynierii oraz pierwsza i jedyna baza edukacyjna wideo-artykułów typu peer-review, która od 2006 roku zawiera już ponad 9 tysięcy publikacji,  trzynaście indywidualnych kolekcji tematycznych, ok. 600 wizualizacji. Z JoVe współpracuje ponad 16 tysięcy autorów z renomowanych  uczelni, miesięcznie powstaje ponad nowych 100 artykułów, a wizualizacje HD wideo przygotowywane się w laboratoriach najlepszych instytucji badawczych, m.in. Harvard University, University of Oxford, University of Cambridge, ETH Zurich. Z bazy tej korzysta obecnie ponad 1000 najlepszych uniwersytetów, szkół wyższych, szpitali i firm biotechnologicznych na całym świecie.  Biblioteka Główna Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wykupiła dostęp do zasobów bazy po rekomendacjach pracowników i doktorantów UPWr.

jove1

– JoVE tworzy filmy naukowe dla dwóch wyjątkowych zasobów: JoVE Video Journal i JoVE Science Education Library. Nasza biblioteka wykupiła dostęp do sześciu sekcji Video Journal: biology, environment, immunology and infection, medicine, bioengineering i biochemistry.  Zasób Science Education zawiera prezentacje wideo z zakresu przedmiotów z dziedziny STEM takich jak biologia, chemia, nauka o środowisku, psychologia, medycyna kliniczna i inżynieria. Wykupiliśmy też dostęp do czterech sekcji Education Library: chemistry, basic biology, environmental sciences i advanced biology – mówi Barbara Barańska-Malinowska, dyrektor Biblioteki Głównej UPWr.

Dostęp do zasobów bazy JoVE w UPWr w przypadku naukowców – Video Journal – zwiększa produktywność badań naukowych, daje możliwość poznania nowych zagadnień, ale też i oszczędza czas i pieniądze laboratoriów. Sekcja Science Education dostępna dla studentów i wydziałów daje szybszą przyswajalność wiedzy oraz zwiększa efektywność nauczania i osiągania wyników przez studentów w dyscyplinach STEM. JoVE ukazuje także „Potęgę Wizualizacji” doświadczeń naukowych – wizualizacja aktywuje siły twórcze podświadomości, wpływa na koncentrację umysłu, dzięki niej wzrasta skuteczność pracy mózgu. – Według badań przeprowadzonych przez centrum ewaluacji Cambridge studenci, którzy przed zajęciami w laboratorium obejrzeli wizualizacje JoVE, mieli nawet dwa razy lepsze wyniki testów w porównaniu z tymi, którzy uczyli się do nich tylko z lektur. Okazało się też, że od 65 do 95 procent studentów dzięki wykorzystaniu tego narzędzie podczas zajęć w laboratoriach lepiej rozumiało stosowane techniki i pojęcia naukowe – podkreśla Barbara Barańska-Malinowska. – Zachęcamy wszystkich pracowników, doktorantów i studentów do korzystania z bazy. Chętnie zorganizujemy dla zainteresowanych warsztaty, jeśli będzie taka potrzeba również na wydziałach – dodaje dyrektor biblioteki.

jove2

Baza jest dostępna w sieci uczelnianej oraz poza nią po zalogowaniu się na koncie bibliotecznym – link jest w e-zasobach. Można też wyszukać interesujący artykuł w multiwyszukiwarce. Impact Factor JoVE wynosi 1.232, a na liście A Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego ma 30 punktów. W Polsce z tą bazą współpracuje już 16 instytucji naukowych m. in. Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN.

opr. kbk

Powrót
23.11.2018
Głos Uczelni
badania

magnacarta-logo.jpglogo European University Associationlogo HR Excellence in Researchprzejdź do bip eugreen_logo_simple.jpgica-europe-logo.jpg