Gra terenowa dla studentów pierwszego roku i z Erasmusa – tak nowych studentów na Uniwersytecie Przyrodniczym przywitał Samorząd Studencki UPWr. Było zabawnie, okazało się, że wcale nie tak łatwo i w dodatku konieczna była dogrywka, żeby wyłonić zwycięzców.
Jak poznawać uczelnię, w której spędzi się najbliższych kilka lat? Najlepiej poprzez zabawę – grę terenową wymyślił Samorząd Studencki, a Mateusz Lipiński zdradza, że ostatecznie wzięło w niej udział ok. 70 osób podzielonych na pięcioosobowe grupy.
Zdjęcia uczestników z gry terenowej
– Żeby nikogo dodatkowo nie stresować, podzieliliśmy wszystkich na grupy językowe, a więc nowi studenci z Erasmusa byli w swoich grupach, a pierwszaki z Polski w swoich – mówi Mateusz. I wylicza zadania, jakie przygotowano dla uczestników gry. Pierwsze polegało na zrobieniu sobie zdjęcia przy uczelnianym muralu „Mamy zielone pojęcie”, potem w pięć osób trzeba było zrobić flashmoba, czyli ułożyć z siebie napis „UPWr”.
Zdjęcia uczestników z gry terenowej
Kolejne zadanie polegało na odnalezieniu krasnala Roszka, spod weterynarii należało dotrzeć do biblioteki, tam odnaleźć skarbnicę wiedzy na naszej uczelni i nagrać haiku – nowi studenci dostali informację, że jest to 17-sylabowy utwór literacki. O pomoc w znalezieniu takiego tekstu mogli poprosić kogoś z biblioteki lub samemu wybrać odpowiedni w internecie. Ku wielkiemu zaskoczeniu organizatorów, największym problemem okazało się znalezienie i sfotografowanie akwarium lub terrarium.
Zdjęcia uczestników z gry terenowej
– Większość osób myślała, że chodzi o budynek, a nam chodziło o akwaria i terraria, które są na klinikach, nic więc dziwnego, że wyszło śmiesznie – opowiada Mateusz Lipiński, dodając, że kolejnym celem uczestników gry było znalezienie drugiego uczelnianego krasnala – Ogrodnika.
Zdjęcia uczestników z gry terenowej
10 minut wszystkim zajęło dotarcie do biura Samorządu Studenckiego (nie pomogła nawet podpowiedź, że to pokój z najniższym numerem), gdzie w środku czekała na wszystkich tajemnicza postać w masce z serialu „Dom z papieru”.
Zdjęcia uczestników z gry terenowej
– A potem wszyscy przenieśliśmy się na Biskupin. Tam trzeba było znaleźć nowy budynek, którego teoretycznie nie ma na mapach, ale już się zaktualizowały i na tych wydrukowanych jest. Ostatnim zadaniem było nagranie śmiesznego filmiku ze zwierzętami z Biologii i Hodowli Zwierząt. Generalnie na każdym etapie ważne były zdjęcia, a jeszcze ważniejsza dobra zabawa – uśmiecha się Mateusz i od razu zdradza, że dogrywka związana była z akwarium – jedna grupa sfotografowała to prawdziwe, druga – budynek. I trzeba było im wymyśleć nowe zadanie, które ocenili prorektor ds. studenckich i edukacji prof. Damian Knecht i dr Katarzyna Lech-Książkiewicz, dyrektor Centrum Spraw Studenckich. Nagrody na mecie wręczali prorektor Knecht i rektor UPWr prof. Jarosław Bosy. A na koniec tej nietypowej rywalizacji na wszystkich czekał poczęstunek (burgery, bułeczki, ciastka, kawa i herbata), a dodatkowo przed Wydziałem Biologii i Hodowli Zwierząt była ekipa z RedBulla, która na mecie rozdawała studentom puszki.
Zdjęcia uczestników z gry terenowej
– Przyjęliśmy zasadę zero waste, więc wykorzystaliśmy to, co zostało po inauguracji roku akademickiego. Na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu żywności nie marnujemy – podkreśla Mateusz Lipiński.
Pierwsze miejsca w grze terenowej zajęli Dominik, Kacper, Oliwia, Hubert i Filip, drugie – Karina, Martyna, Ola, Alicja, Wiktor a trzecie: Basia, Adrianna, Marcelina, Julka i Emilka.
fot. Samorząd Studencki Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
Ta strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu zapewnienia prawidłowego jej działania. Te pliki cookies pozostaną aktywne zawsze, nie ma możliwości wyboru w tym zakresie, ponieważ są to pliki cookies, dzięki którym strona funkcjonuje w prawidłowy sposób. W tych plikach cookies zapisana zostanie informacja o ustawieniach plików cookies użytkownika. Dodatkowo wykorzystywane są pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z narzędzi zewnętrznych. Więcej informacji w polityce prywatności.
Cel
Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) związanych z reklamami.
Zgoda
Określa stan zgody na wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.
Zgoda
Określa stan zgody na reklamy spersonalizowane.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) dotyczących statystyk, np. czasu trwania wizyty.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych, które obsługują funkcje witryny lub aplikacji, np. ustawień języka.
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych dotyczących personalizacji, np. rekomendacji filmów
Zgoda
Umożliwia przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i inne mechanizmy ochrony użytkowników.